Yaklaşık bir yıldır Kanyon Alışveriş Merkezi’nin ilk katının sağ koridoru kapalı kapılar ardında hummalı bir çalışma içindeydi. Pek çok kişi ortaya ne çıkacağını merakla beklerken geçtiğimiz ay kapılar açıldı. Böylelikle çocukluğumuzun markası Intema Mutfak farklı bir konseptle karşımızda. İntema Yaşam; mutfak, yemek, aksesuar, eğlence, yaşam fikirlerini bir araya getiren ve ziyaretçilerine pek çok deneyimi bir arada yaşatmayı hedefleyen yeni bir konseptle görücüye çıktı. İntema Yaşam, yemek tutkunlarına bambaşka bir dünya vaat ettiğini iddia ediyor. Eczacıbaşı Ailesi’nin dördüncü kuşağını temsil eden İntema Yaşam Genel Müdürü Emre Eczacıbaşı ile markanın yeni konsepti ve hedeflerini konuştuk. “İsteyen bir kahve içmek için uğrayacak, isteyen hayalindeki mutfağa sahip olmak için tasarımcılarla toplanabilecek” diyen Emre Eczacıbaşı ile sohbet deneyimsel pazarlamadan, mutfaktaki yeni trendlere ve yemek dünyasına uzanan bir tur yapmamızı sağladı.
- Marka için radikal bir değişiklik olmuş, neden?
Sadece mutfak üreten ve satan değil, aynı zamanda insanın ve dünyanın yemekle olan ilişkisi üzerinden, mutfakla olan bağımıza yepyeni boyutlar ekleyen bir platform hayal ettik. Müşteriler artık pasif birer tüketici değiller. Markalar, hedef kitlelerine, oluşturdukları platformlarda ürün ve hizmetlerin ötesinde bir deneyim sunuyorlar. Müşterilerin aktif katılımı taraflar arasında hem güçlü bir bağ kurulmasını sağlıyor hem de bu deneyimden her iki taraf da yeni şeyler öğreniyor. İntema Yaşam da böyle… İş ortaklarımız ve müşterilerimizin yemekle ilgili hikâyelerini paylaşabildiği, yaşanan deneyimlerle değişime açık, aynı zamanda, modüler bir yapıda. Bir diğer trend de, mutfağın giderek sosyal bir yaşam alanı olarak tasarlanmaya başlanmış olması. İntema Mutfak’tan Intema Yaşam’a dönüşümümüze, sanırım en büyük ilham kaynağı da bu oldu. Bir diğer ilham kaynağı da 2011 yılında kurduğum ‘The Bootstrap Project’ adlı sosyal sorumluluk platformu oldu. Kaybolmaya yüz tutmuş zanaatlarla uğraşan ustaları bulup onların hikâyelerini paylaşarak ürünlerini web sitemizden satıyorduk. Elde edilen gelir, bu zanaatların korunması ve geliştirilmesi için kullanılıyordu. Intema Yaşam’ı hayata geçirirken ‘Bootstrap’ta deneyiminden faydalandım.
- Mutfakta yemek yapılır biter, Intema Yaşam’la hayatımızda ne değişecek?
İş modelimizin merkezinde mutfak var. Yaşamın getireceği yenilikleri mutfağa, mutfağı da evin kalbine yerleştirmeyi hedefliyoruz. Durağan değil, modüler, değişken bir yapıda tasarlandığı için, İntema Yaşam kendini sadece mutfak ile de sınırlamıyor. Müşterilerimiz, evlerinde nereyi kendilerine yaşam alanı seçmişse orada, kendilerini ifade edebilecekleri ürünlerle yanlarında olmak istiyoruz. İntema Yaşam Akademi ve Le Cordon Bleu Akademi şefleri ile ilham veren yemek atölyelerinden, yüzlerce sofra ve mutfak ürününe; içerisindeki restoran ve cafelerden, doğal gıda satışına kadar yemeğe dair pek çok şeyi bu iş modeli tek platformda, Kanyon’daki mağazamızda bir araya getiriyor.
- Arkadaşlarına neden burada yemek pişirsin insanlar?
Haklısınız; şimdilik izlenebilecek bir dizi ya da maç yok İntema Yaşam’da. Ziyaretçilerimizin kendi hikâyeleri var. Mutfağı sosyal bir alan olarak evlerimizde yeniden tanımlarken, mutfakta masanın etrafında buluşmayı seçenleri, hiç olmazsa bir süreliğine de olsa, birbirlerini dinlemeye, güzel tat ve kokularla mutluluğu paylaşmaya davet ediyoruz. Rutinin dışına çıkıp farklı şeyleri deneyimlemek, bu keyfi daha da arttıran bir unsur. İntema Yaşam Akademi ya da Le Cordon Bleu Akademi şeflerinden öğrenebilecekleri birkaç küçük kolaylık, müşterilerimizin hayatlarına yeni tatlar ve mutluluklar da ekleyebilir.
- Mutfak çözümlerinde iş nereye gidiyor? Ultra tasarımlar görüyoruz.
Bir zamanlar yalnızca bir tezgâhtan, bir evyeden ibaret olan mutfaklar vardı. Bugün mutfaklar, özel tasarım masalar, iskemleler, duvar dekorasyonları, tavandan asılan unsurlar ve özel ışıklandırmalarla, giderek ruhu olan mekâna dönüştü. Müşterilerimiz artık mutfak mobilyasından fazlasını bekliyor. Ev yaşamını kolaylaştırıcı çözümler, tasarımlar talep ediliyor. Mutfak mekânını, sadece uğradığımız değil, yaşama şeklimizle bütünleşen bir yapıya dönüştürmeye başlıyoruz.
- Burada bir de gıda marketiniz var. Üreticide aradığınız kriterler neler?
Yeni ürünler, tasarımlar ve deneyimlerle İntema Yaşam kendini sürekli yenileyecek… Mutfak ve yemek kültürüne kendini adamış yerel üreticiler bu çatı altında kendine hep yer bulacak. Yeni markalara, yeni girişimcilere destek olacağız. Türkiye’nin birçok bölgesinde çok özel üreticilerimiz var. Bu üreticiler ne yazık ki, İstanbul piyasasında ürünlerini sergileme olanağı bulamıyorlar. Gerekli testleri geçen ürünleri ‘Tema alanı’ dediğimiz bölümde müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Bu işin sosyal bir sorumluluk olduğuna da yürekten inanıyoruz. İntema Yaşam ile çalışmak isteyen yerel üreticiler www.intemayasam.com.tr internet adresimizde yer alan iletişim bilgilerimizle bize ulaşabilirler.
The Bootstrap Projesi’nde geleneksel zaanatlarla uğraşan ustaların ürünleri satıldı. Elde edilen gelir onların korunması ve geliştirilmesi için kullanıldı.
2018’in mutfak trendleri
Minimalizm hayatımıza daha da çok yerleşecek gibi görünüyor. Fonksiyon dışı abartılardan arınmış tasarımlar giderek daha ön plana çıkıyor. Daha doğal ve pastel renkler, toprak ve hava tonları 2018’de de hayatımızda olmayı sürdürecek. Mutfakların yüzlerini giderek daha da fazla doğaya döndüğünü söylemek mümkün. Doğal malzemeler yine ön planda. Öyle ki bugün, mat ve doğal ahşap doku kombinasyonları mutfakların vazgeçilmez birer öğesi haline geldi. Ham malzemeler, işlenmemişliği mümkün olduğunca göstermeye çalışan ahşaplar yine en gösterişli tasarım elemanları. Kulplar yerini doğal kapak oyuklarına bırakırken, krom ve çelik yerini, altın ve bakır renklerine bıraktı. Nostaljik bu dokunuşlar kuşkusuz mutfakları daha da sıcaklaştırıyor. Böyle olunca da insanlar içinde daha fazla zaman geçiriyorlar.
Emre Eczacıbaşı
Eczacıbaşı ailesindeki 4. kuşak. Robert Kolej’den mezun olduktan sonra ekonomi alanında lisans ve ardından işletme alanında yüksek lisans eğitimi aldı. Price Waterhouse Coopers’da bir dönem çalıştı. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren birçok kuruluşun iş dinamiklerini tanıma fırsatı buldu. 2008 yılından bu yana Eczacıbaşı Topluluğu bünyesinde çeşitli görevler üstlendi. Bugün İntema Yaşam’ın Genel Müdürü.