Refah Gemisiyle birlikte 169 asker ve mürettebat Akdeniz'in sularına gömülmüştü. Facia ancak iki gün sonra basına yansıdı. Haberlerde Mersin'den İskenderiye'ye giden bir Türk gemisinin batırıldığı söyleniyordu. Ne gemiyle ilgili herhangi bir bilgi vardı ne de yolcularıyla. Bu haberin ardından sessizlik! Milli Şef İnönü Yalova'dan Ankara'ya dönmüş, hipodromdaki bisiklet ve at yarışlarını izlemişti! Sanki hiç bir şey olmamış, 169 şehit vermemişiz gibi, 1 Temmuz günü Denizcilik ve Kabotaj Bayramı kutlanmıştı. Dışarıya renk verilmese de, aynı gün toplanan CHP gurup toplantısında ortalık karışmıştı. Gazetelerde Kütahya mebusu Ali Suha Delibaş'ın faciayla ilgili Milli Savunma Bakanına soru sorduğu ve soruşturmanın devam ettiği cevabını aldığı yazıyordu ama aslında milletvekilleri arasında kavga çıkmış, bağıran, çağıran sövüp sayanlar birbirini izlemiş sonunda da MSB Saffet Arıkan'ın istifası istenmişti. Tartışmalar sonunda MSB Arıkan'ın sunduğu istifa mektubu CHP Meclis Gurubunda gizli oylamaya sunuldu. Arıkan 14 güvensizlik oyuna karşılık 209 güvenoyuyla koltuğunu korumuştu. Oylamadan sonra Arıkan söz alarak millet vekillerine verdikleri güven oyu için teşekkür ettikten sonra, "Arkadaşlar, geminin serseri bir mayına çarparak mı yoksa alçak bir elin attığı torpidoyla mı battığı belli değildir. Gerçeği öğrenebilmek için geceli gündüzlü çalışıyoruz." demişti.
Peki 1941 yılının Haziran ayında, II. Dünya Savaşı'nın tam ortasında Refah Şilebini kim batırmıştı?
İNGİLİZ ALMAN'I, ALMAN İNGİLİZ'İ SUÇLAR:
İngiliz Büyükelçisi Refah Şilebini Mihver Devletlerinin batırdığını açıkladı. Yani Almanya,Japonya ve İtalya! İngiltere'nin suçlamasından bir hafta sonra Almanlar, Berlin'deki AA muhabirine bir açıklama yaparak gemiyi İngiltere'nin torpillediğini bildirdi.
Bu arada Amerikan AP Ajansı 25 Haziran 1941 tarihinde geçtiği bir haberde Refah'in bir İtalyan denizaltısınca torpillendiğini açıkladı!
Aradan çok uzun yıllar geçmesine rağmen Refah'ı kimin batırdığı sorusunun hala net bir cevabı yok...