DW’nin açılımı Almanya’nın Sesi’dir. Çok sayıda dilde,Almanya içine değil dışına radyo, internet ve internet televizyonculuğu yayını yapar.
Salı günü acaba VW krizi için ne yapıyorlar diye internet sitelerine girdim. Ana sayfada tek haber yoktu. Ekonomi bölümünde önce dizel araçlara dair genel bir haber vardı altında VW’ye dair bir haber.
Oysa aynı gün emisyon hacmi problemli araç sayısı 11 milyon olarak açıklanmıştı ve VW her tarafta manşetti. Haksızlık etmeyeyim, Pazar günü ve öncesinde Alman gazetelerinde çıkan VW haberlerinin tercümelerini yayınlamışlardı.
Bu arada DW bağımsız bir medya kuruluşu da değildir. Bütçesini Alman Dışişleri Bakanlığı’ndan alır ama içinde çeşitli ülkelerden gazeteciler çalışır. Sayfayı görünce aklıma gelen yıllar önce olaylı sona eren Türkiye-İsviçre maçı geldi.
O maçta çıkan kavganın görüntülerini nasıl yayınlar, Türkiye’nin ceza almasına nasıl sebep olursunuz diye çok tartışılmıştı. Bu örnek o tartışmaları hatırlamak açısından iyi oldu sanırım...
Dikkatinizi çekti mi?
Atv ana haber bülteni haber yarışında birinciliği zorlamaya başladı.
Hatta rakiplerinden önce çıkmasalar Salı gününü birinci de bitirebilirlerdi. Geçen sene böyle değildi şimdi niye böyle acaba diye sorulabilir.
Hatta Esra Erol etkisinden de söz edilebilir. Önce geçen seneye göre olan farklılığı yazayım. Atv ana haber önündeki program bittikten 10-12 dakika sonra yayına başlıyordu geçen sene. Deyim yerindeyse sıfır reyting sıfır share ile alıyorlardı yayını.
Bu sene o değişti. Esra Erol’un ardından direkt bültene başlıyorlar. Esra Erol da bülten seyreden seyirci bırakıyor haber merkezine.
Haliyle de Atv ana haber giderek yükseliyor. Bakalım birincilik koltuğu mücadelesi nasıl gelişecek?
Aylık faturasız Digiturk...
Digiturk yeni bir uygulama başlattı. Fatura yok, abonelik için belirli bir süre garantisi vermek yok. Sistem para yüklenmesiyle çalışacak ve seyrettikçe rakam düşecek. Beni sistemin detaylarından çok mantığı alakadar ediyor.
Birincisi artık ne kadar çok pazarlama stratejisi geliştirir ne kadar çok alternatif sunarsan o kadar çok müşteri buluyorsun. İkincisi ,gelir tablosu yapmak adına çok tercih edilecek bir durum değil bu, 6 ay sonra ne gelir elde edeceğini ancak tahmin edebilirsin ama yapılıyorsa demek ki mevcut paketler doyma noktasına yaklaşmış.
Tüm bunları niye yazıyorum derseniz. Digiturk’un elde edeceği gelir gelecek sene yapılacak futbol yayın ihalesi açısından da çok önemli.
Bu sene maç yayınları sırasında reklam yasağı geldi. Kj altına reklam girseler bile maddi bir kayıpları olduğu kesin. Şimdi alternatif modeller üreterek hem kaybı kapatacaklar hem de yeni müşterilere ulaşacaklar.
Fenerbahçe’nin Yandex’e gösterdiği hassasiyeti tüm süper lig takımları Digiturk’e gösterseler bu sene daha başka rakamları konuşuyor olurduk. Yeri gelmişken hatırlatayım istedim...