Geçtiğimiz dönemlerde de önemle üzerinde durduğum, Türk turizminin geleceğinde önemli bir faktör ve güç haline dönüşen online turizm gerçeği, tatil ve otel rezervasyonlarındaki alışkanlıklarının da değiştiğini gözler önüne seriyor. Online turizmin pazar payındaki yerinin rakamlarla da yükselişi her geçen gün artıyor.
Dünyada turizmin marka ülkesi Türkiye 12 ay 4 mevsim farklı tatil alternatifleri ve bölgeleriyle ve seyahat endüstrisinin içerisine giren tüm bileşenleriyle dünya turizm pazarında yadsınamaz bir güce ve değere sahip. Burada üzerinde durduğum önemli olan nokta şudur ki; Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın milli ve yerli yatırımlarla kendisi üreten, kendi kendine yetebilen, dışa bağımlı değil dışarıdan talep gören, güçlü Türkiye vizyonunda emin adımlarla ilerliyoruz.
Turizm, ülke ekonomisine önemli döviz girdisi sağlayan, farklı iş kollarını da yaşatan merkez bir sektör konumundadır. Dikkat edilmesi ve başarılması gereken şudur ki; turizm sektöründeki kazanımların rakamlarla Türkiye’de kalması ve kazançların ülkemiz ekonomisine aktarılması… Türk yatırımcıların bu doğrultuda doğru projelerle yaptıkları ve yapacakları güçlü yatırımlarla bunları başaracağız.
Turizmde dengeler değişiyor
Kendi öz sermayesiyle ve yaptığı yatırımlarla Türkiye’nin lider şirketlerinden SANKO Holding kuruluşlarından SANKONLİNE, parlak fikirleriyle ürün ve hizmet sektörüne yenilik katmak isteyen girişicilerin kurmak istedikleri start-up’lara yatırım yapan bir girişim sermayesi şirketi olarak şimdi de Türkiye’nin en büyük yerli otel rezervasyon sitesi otelz.com’ a 13 milyon TL yatırım yaparak Türk turizmine de katkı sağladı. Türk turizmindeki yatırımlar hız kesmeden devam ediyor.
Konuyla ilgili görüştüğüm Otelz.com CEO’su Bertan Aner, “Bu yatırım anlaşmasıyla ulusal ve uluslararası arenada büyüme hedefleri doğrultusunda önemli bir adım attık. Türk turizminin pazar bağımlılığını bitirecek, dünya çapında kabul görmüş bir online oyuncuya ihtiyacı olduğu gerçeği sektör tarafından uzun süredir dile getiriliyordu. İşte tam bu noktada Türkiye’deki otelleri dünyaya tanıtmak için 2013 yılında zorlu bir yolculuğa başladık ve gece gündüz dur durak tanımadan çalıştık. Şimdi ise küresel arenada ses getireceğine inandığımız yeni bir teknolojik altyapı üzerinde çalışıyoruz. Aynı zamanda yenilenmiş mobil uygulama ve çok dilli web/mobil site projelerimizi hayata geçirerek yerel pazardaki liderliğimizi pekiştirip, uluslararası pazarlarda yeni iş birliktelikleri gerçekleştireceğiz. Booking.com’un Türkiye faaliyetlerinin durdurulmasından sonra, pazarda liderliği üstlenerek aldığımız finansman desteğiyle birlikte Türk turizmine sunduğumuz katkıyı artırarak otellerimize yüksek adetlerde rezervasyon göndermek için var gücümüzle çalışacağız” dedi.
Görünen o ki Türk turizminin geleceğinde online turizm gerçeği büyük rol oynayacak ve sadece yerli turist değil farklı ülkelere ve farklı ülkelerden de yapılan otel rezervasyonlarında da Türkiye kazanacak.
Türk turizmi bugününü ve özellikle geleceğini güvence altına almalı. Online turizmindeki başarı ve yatırım grafiğimiz arttıkça turizmcilerin tek pazar bağımlılığı, küresel tehditler, turizmi olumsuz yönde etkileyebilecek reaksiyonlar karşısında önemli bir kalkan olur. Turizm profesyonelleri, sektörün yol haritasını doğru yapılandırmak için dünyadaki gelişmeleri yakından takip edip, teknolojiyi turizmde mutlak ve mutlak en iyi şekilde kullanarak, çözümler üreterek hayata geçirmek durumunda. Online turizmde 1 milyon gecelemelerin görüldüğü, milyarlarca dolar ciroların yapıldığı gerçeği ölçülebilir şekilde rakamlarla ortadadır, rakamlar yalan söylemez.
Kurumsal ve iş seyahatlerinde çoklukla tercih edilen ya da anlık gelişen seyahat planlarında daha çok online turizm kullanılmaktadır. Amerika, İngiltere, Almanya, Malezya, Uzakdoğu ülkeleri gibi ülkelerin, turizm şirketlerinin büyük ve güçlü yatırımları online turizmde cirolar yaparak tüm dünyadaki turizm pastasından kendilerine düşen payı alıyorlar. Online turizmde milli ve yerli projelerle turizmimizi ve ekonomimizi güçlendirmeliyiz.
Online turizm genel olarak ikiye ayrılıyor. Biri son kullanıcıya direkt dokunuyor. Tatil, iş seyahati ya da farklı amaçlarla istek ve ihtiyacına uygun şekilde turizm ürününü satın almak isteyen kişi ve kurumlara imkan sağlayan online satış kanalları, diğeri ise online turizmin toptancısı konumunda olan ve seyahat acentelerine ürün sağlayan firmalar....
Tatil tadında kalın