Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de online turizmin önemi her geçen gün artıyor. 365 gün 24 saat seyahat özgürlüğünü farklı tatil, otel ve ulaşım alternatiflerini karşılaştırarak kendinize, seyahat modelinize uygun alternatif fiyat avantajları ile tüm dünyada popülaritesini artıran, tercih edilen ülke ekonomilerine hiç de küçümsenmeyecek rakamlarla değer katan dünya borsalarında ciddi bir paya sahip bir turizm gerçeğiyle karşı karşıyayız.
Peki ülkemizde online turizme bakış nasıl? Yapılan yatırımlar ne durumda? Tatil alışkanlıkları online turizme mi dönüyor? Dünyada turizm entegrasyonunda ülkeler üstü bir güç kaynağı olan teknolojinin Türk turizminde doğru kullanılması, altyapısından yatırım gücüne kadar birçok detayın birleştirilmesiyle Türk turizmi bugününü ve özellikle geleceğini güvence altına almalı. Online turizmindeki başarı ve yatırım grafiğimiz arttıkça turizmcilerin tek pazar bağımlılığı, küresel tehditler, turizmi olumsuz yönde etkileyebilecek reaksiyonlar karşısında önemli bir kalkan olur. Turizm profesyonelleri, sektörün yol haritasını doğru yapılandırmak için dünyadaki gelişmeleri yakından takip edip, teknolojiyi turizmde mutlak ve mutlak en iyi şekilde kullanarak, çözümler üreterek hayata geçirmek durumunda.
Online turizmde 1 milyon gecelemelerin görüldüğü, milyarlarca dolar ciroların yapıldığı gerçeği ölçülebilir şekilde rakamlarla ortadadır, rakamlar yalan söylemez.
Kurumsal ve iş seyahatlerinde çoklukla tercih edilen ya da anlık gelişen seyahat planlarında daha çok online turizm kullanılmaktadır. Amerika, İngiltere, Almanya, Malezya, Uzakdoğu ülkeleri gibi ülkelerin, turizm şirketlerinin büyük ve güçlü yatırımları online turizmde cirolar yaparak tüm dünyadaki turizm pastasından kendilerine düşen payı alıyorlar. Online turizmde milli ve yerli projelerle turizmimizi ve ekonomimizi güçlendirmeliyiz.
Online turizm genel olarak ikiye ayrılıyor. Biri son kullanıcıya direkt dokunuyor. Tatil, iş seyahati ya da farklı amaçlarla istek ve ihtiyacına uygun şekilde turizm ürününü satın almak isteyen kişi ve kurumlara imkan sağlayan online satış kanalları, diğeri ise online turizmin toptancısı konumunda olan ve seyahat acentalarına ürün sağlayan firmalar.
ŞİMDİ BOOKING.COM DÜŞÜNSÜN
Ülkemizde yerli sermayeyle kurulan, ön ödemesiz çevrimiçi otel rezervasyon platformu otelz.com’un kurucu CEO’su Bertan Aner, konuyla ilgili görüşlerini şu şekilde açıklıyor: “Türkiye’nin dört bir yanında 5 binden fazla doğrudan anlaşmalı konaklama tesisi ile 5 yıldızlı otellerden pansiyonlara kadar tatilcilerin her türlü ihtiyacını en iyi fiyatlarla karşılıyoruz. Nasıl bir otelde, hangi tip odada kalacağım endişesine son veriyoruz. Sadece isim ve soyadıyla tatilcilere rezervasyon yapma ve tutarı otelde ödeme imkanını sunuyoruz.” 7 gün konaklamalarda 6 gün ödeme fırsatı, indirim ve kampanyalarla Booking.com’un önüne geçeceklerine ifade eden Bertan Aner, 2016 yılının ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.200’den fazla büyüme gösterdiklerini, ülke turizmine olan sonsuz inançlarıyla yatırımlarına devam ettiklerini ve edeceklerini belirtti.
Yüzde 100 yerli sermayeyle kurulan online turizmde toptancı pozisyonuyla hizmet veren Adononis.com’un Dubai Genel Müdürü Salih Gözcü ise İstanbul merkezli Antalya, Dubai, Fas, Cezayir’de ofislerinin olduğunu, 2017 yılında da Avrupa ve Uzakdoğu’da ofislerini açarak otellerle birebir yapılan kontratlarla Türkiye’deki acentalara en iyi fiyatı sunmayı amaçladıklarını, turizmin geleceğinin online turizmde olduğunu ifade etti.