Türkiye’nin son on yıllık değişim öyküsü aynı zamanda ‘demokrat’ ve ‘yenilikçi’ medyanın ete kemiğe bürünmesinin öyküsüdür. Kuşkusuz bu çok sesli demokrat medya, ülkeyi ve değişimi doğru okumakla mümkün olmuştur.
Hala eski medya düzeninin saltanat günlerinden kalma ideolojik aidiyetle pay edilen reklamlarla ayakta durabilen geleneksel medya, değişimi görmemekte direniyor.
Bu eski medya düzeninin temsilcileri, Türkiye’nin yaşamakta olduğu değişimi okumak yerine, geçmişte ‘dinci’ ve ‘irticacı’ olarak yaftaladıkları medyayı bugün ‘yandaş’ olarak yaftalayarak 28 Şubat günlerinde oluşturdukları ‘kirli ittifakı’ sürdürebileceklerine inanıyorlar ama yanılıyorlar.
Tekrar hatırlatalım, Türkiye artık eski Türkiye değil. Nitekim, STAR yazarları geçtiğimiz hafta içinde, bu “medya ve iş dünyası” ittifakının, bir sınıf bilinciyle kotardıkları reklam dağıtım sisteminin “eski Türkiye”nin medya düzenini ayakta tutmak için yapıldığını örnekleriyle ortaya koyarak, çok önemli bir tartışmayı ülke gündemine taşıdılar.
Muhtemelen önümüzdeki günlerde, pek çok medya platformunda, Türkiye’nin en çok reklam veren 30 şirketinin ve bu şirketleri yönlendiren reklam pazarlama şirketlerinin, neden hala reklam bütçelerini bu ülkede hiçbir şey olmamış gibi ‘eski medya düzeni’ne pay etmeye devam ettiği tek tek masaya yatırılarak ayrıntılarıyla tartışılacaktır.
STAR’ın yenilikçi ve demokrat farkı
STAR gazetesi, sadece “geleneksel medya-iş dünyası” ideolojik ittifakı konusunda değil, vesayet dönemiyle yüzleşen, hesaplaşan Türkiye’nin yaşadığı değişime paralel, yenilikçi manşetleriyle de geçmişin üzerindeki karanlık örtüyü kaldırmaya ve gündemi belirlemeye devam ediyor.
STAR’ın son bir ay içindeki manşetlerine yakından baktığımızda, Türkiye’nin nasıl bir değişim macerasının içinden geçtiğini görmek mümkün. Medyanın özellikle belli bir bölümünün manşetlerinde, haberlerinde, yorumlarında hala eski medya düzeni algısındaki direnişiyle karşılaştırıldığında, STAR’ın demokrat ve yenilikçi farkı çok net bir şekilde ortaya çıkacaktır.
İşte STAR’ı farklı kılan ve Türkiye’nin gündemini belirleyen manşetlerden bazıları: “Belediye’den ilk kez kilise izni” (11 Aralık-2012), “Harp okulunda isyan bildirisi” ‘12 Aralık-2012), “İkinci iddianame silahsız kuvvetlere” (13 Aralık-2012), “Görüşmeler sürecek terör bitecek” (17 Aralık-2012), “Hastane şehirler yargıyı bekliyor” (19 Aralık-2012), “Güncellenmiş darbe planları” (20 Aralık-2012), “Darbe temizliği” (21 Aralık-2012)
1 Ocak’ta STAR’da eğitim şenliği var ÜNİVERSİTEYE hazırlanan gençlere büyük müjde... Üniversiteye hazırlıkta, bu yıl da en büyük destek, gazeteniz STAR’dan geliyor. Pİ ANALİTİK yayınlarının uzman kadrosu tarafından hazırlanan
YGS DENEME SINAVI, gerçek bir sınavı aratmayacak kalite ve içerikte. Tam 32 sayfa ve de orijinal sınav kağıdına baskılı... Kupon yok, bekleme yok. Eğitim şenliği 1 Ocak 2013 Salı günü başlıyor.