Dünyayı etkin bir şekilde buluşturan son zamanların trendi… Influencer pazarlama… Bu trendin yıldızları influencerlar… Dünyada son dönemde hayatın farklı etkileşim alanlarında etkin olarak dikkat çeken influencer pazarlama, doğru bir şekilde kullanılarak hedef kitlelerine ulaşmak isteyen kişi ve şirketlerin yeni pazarlama yöntemlerinden birisi haline geldi ve bu trend tüm dünyada ilgi odağı olma yolunda ilerliyor.
İlki INFLOW Travel Summit 2017 İstanbul Zirvesi 17-23 Nisan'da Antalya'da, INFLOW Meet-Up&Workshops 24-25 Ağustos'ta Venedik'te, INFLOW Global Summit INFLOW serisinin ikinci büyük konferans etkinliği olarak İstanbul'da 15-20 Aralık'ta, Gaziantep Mülteci kampı ziyareti 16-17 Aralık'ta, Kapadokya tanıtım gezisi ise 21-24 Aralık'ta gerçekleşti. Benim dikkatinizi çekmek istediğim husus, dünyanın en büyük influencer etkinliğine imzasını atan, INFLOW Global Summit organizasyonunu başarılı bir şekilde hayata geçirenlerin ise Emre Gelen ve Afşin Avcı isimli iki başarılı Türk gencinin olması...
Bu iki ismin, bakış açıları ve öngörüleriyle inandıkları bu projeyi ve etkinlikleri sahiplenerek Türkiye’ye dikkatleri çekmeleri, farklı ülkelerden influencerları bir araya getirerek ülkemiz turizmi, ekonomisi ve tanıtımına katkı sağlaması yönündeki olumlu ve kaliteli organizasyonlar ortaya koymaları umut verici…
Kendilerini yakinen takip ettim, gönülden destek olup gözlemledim, İstanbul’un önemli otellerinde gerçekleştirmiş oldukları buluşmalar da yanlarında oldum. Başarılarınızın devamını diliyorum yolunuz hep açık olsun…
***
Üst kurul çağrısı
Turizm ve otel yatırımlarıyla ilgili genç turizm yatırımcısı Güral Premier Hotels&Resort Yönetim Kurulu Üyesi Sami Güral oldukça önemli ve çarpıcı bir açıklamada bulundu: "2016 turizm yatırımcılarının belli olması adına önemli bir yıl ve turizm sektörünün zor sınavıydı. Ak koyun ile kara koyunun ayrıldığı bir yıl oldu. Kimin hesap makinesi yatırımcısı kimin turizm yatırımcısı olduğu ortaya çıktı.”
Güral turizm otel yatırımında inşaatı-binayı yapmayı bilmek ayrı otel işletmeciliği ayrı kulvarlar olduğuna dikkat çekerek “EPDK veya BDDK kurulu gibi turizm denetleme üst kurulu kurulmalı. Bu kurul, turizm yatırımlarını ilk aşamasından anahtar teslim ve işletme sürecini takip etmeli ki sektörün sürdürülebilir istikrarlı hizmet ve servis standartları, personel istihdamı ve kalite standartları fiyat politikaları olması gerektiği şekilde doğru yapılandırılsın. Bu uygulama sektörün önünü açacak ve yanlış uygulamalar yüzünden olan olumsuzlukların ortadan kaldırılmasına faydalı olacaktır” dedi.
Türk turizmi kazansın
Ertelenen TÜRSAB seçimleriyle birlikte son dönemde turizmcilerin en yoğun şekilde gündemini belirleyen, merak edilen, tartışılan konu TÜRSAB seçimlerinin ne zaman yapılacağı konusuydu. Kültür ve Turizm Bakanlığı, hassas, sağduyulu, objektif ve titiz yaklaşımıyla dedikodulara son noktayı koydu. İşte bakanlığın TÜRSAB Genel Kurulu ile ilgili bilgilendirmesi: “TÜRSAB 23. Olağan Genel Kurul Toplantısı işlemlerini yürütmek üzere 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarınca Bakanlığımız tarafından E. Nedim Öztürk, M.Talha Çamaş ve Mustafa Kutluoğlu görevlendirilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.” Şimdi gözler 2018 yılının hangi ayı ve tarihinde seçimlerin yapılacağına dair bakanlığın yapacağı açıklamaya çevrildi. Kazananın Türk turizmi olacağı bir seçim olsun...
Üzerinde durulması gerneken bir konu
Yüzyıllar boyunca insanlar farklı yerleri keşfetmek yeni kültürlerle tanışmak gezmek görmek tatmak kendi gözlemleri ve yaşanmışlıklarıyla deneyimlemek için yolculuklara yelken açtılar. Dokunmak hissetmek anlamak, kitaplarda okuduklarını filmlerde gördüklerini yerinde bulmak, bir yazıtta antik bir sütunun gölgesinde geçmişin izlerine tanık olmak istediler... Seyahat diye süregelen serüven turizm sektörünün de aslında temellerini oluşturdu. Turizmin dili kıtaları, insanları birleştirdi tanıştırdı. Turizm işletmelerin ürünlerinin markalarının doğuş hikayelerinde çoğu zaman efsaneleri kralların isimlerini doğanın mucizelerini, denizi, toprağı, kuşu, bitkiyi değerli bir mücevheratı kendilerine uyarladılar. Günümüzde dev bir sektör olan turizmin dünyadaki kökleri gelecekle köprü bugünle tatil oldu... Artık gelişmeler yatırımlar, ayrılan bütçeler derken eğrisiyle doğrusuyla eksisiyle artısıyla, getirdikleri ve götürdükleri, kazandırıp kaybettirdikleriyle çevreye ve doğaya verdiği yararı ve zararıyla yoruma ve tartışmaya açık. Sonuç olarak bakış açımıza bağlı, acaba bu tüketim çılgınlığı ve ticari kaygılar turizmi nereye götürüyor, üzerinde durulması gereken bir konu.