Tadı kaçan bir işi daha doğrusu başkalarının emeğine yapılan haksızlığı “öyle olmaz böyle olur” diyen ATV’nin tavrı bitirdi. Reyting sırasında üstlerde yer almak için yapılan program bölme operasyonundan söz ediyorum. Başta güvenilir olması gereken haberciler dahil bir sürü program ve kanal bu işi yapıyordu. Seyricinin seyrettiği tek bir program ya da bülten reyting listesinde parça parça yer alıyordu. ATV baktı bu iş uyarılarla düzelmiyor, “öyle olmaz böyle olur” dedi ve gündüz kuşağındaki 2 programanı bölebildiği kadar böldü.Reyting listesinde ilk 100 programın 25’i bu şekilde ATV çıkınca hemen toplantı yapıldı, program bölmek yasaklanıyor dendi. Birincisi geç kalmış bir karardı bu, illa böyle olması gerekmezdi. İkincisi seyirci ilk 100 ile ilgilenmez, sonuçlar reklamveren ve kanal sahiplerinin baktığı şeylerdir. Kanal sahipleri kendi yöneticileri ve programcıları tarafından kandırılmayı bugüne kadar nasıl içlerine sindirdiler acaba? Hadi programcıların güven diye bir dertleri yok da haberciler bu işi nasıl kabul ettiler? Bu garip uygulamayı ekranda olduğu dönemde Uğur Dündar da yaptı hali hazırda Ali Kırca da yapıyor. Biri yapınca diğerleri de yapmak zorundayız diye düşünüyor ama kazın ayağı aslında öyle değil. Kanal D’nin sabah haberleri değil ama ana haberi hiç bu işe tenezzül etmedi. Sonuçta tekrar teşekkürler ATV...
İçinde zeka olunca
CNBC-e’nin yaratıcı bir zekası var. Çok ucuza hem yeni bir dizilerini tanıttılar hem facebook ve twitter’da kendilerinden bahsettirdiler hem de haber oldular. Nasıl kısmını hemen anlatayım. Revolution kanalın Kasım sonu başlayan dizisinin adı, elektrigin sonsuza kadar kesildiği bir dünyada yaşam mücadelesini anlatıyor.İşte bu diziden yola çıkarak kanal “elektrik kesilince” diye twitter’da tabela asıp, facebook üzerinden cevap aldılar. Sonuçta da en iyi cevabı veren kişi 21 Aralık tarhinde Şirince’de olma hakkı kazandı. İçinde zeka olan bir tanıtım için çok para harcamaya gerek olmadığını gösteren hoş bir örnek oldu bu...