Kanal T haber bültenleri bugüne kadar büyük medyada hiç yer bulmamıştı. Ne zaman, Birleşmiş Milletler’in Mısır ve Suriye’de olanlara tepkisizliğini protesto etmek için, stüdyoya bir öküz soktular, öküze fikirlerini sordular, her yerde haber oldular. Dünyanın çeşitli ülkelerinde, çeşitli kanallar, dikkat çekmek için zaman zaman bu tür atraksiyonlar yaparlar. Birleşmiş Milletler’e gödermedeki hiciv iyi de, endişem diğer kanalların, “Kanal T, stüdyoya öküz soktu haber oldu, biz de benzerini yapalım” diye harekete geçmesi. Bizim televizyonculuğumuzda taklit geçerli bir akçedir ve şimdi eften püften işler için stüdyolar hayvanat bahçesine döner mi diye endişelenmeden edemiyor insan...
Cıvaoğlu hata yapıyor
Güneri Cıvaoğlu’nun Şeffaf Odası Fox Tv’den TV8’e geçmiş.Uzun yıllar Kanal D ardından bir sezon Fox, şimdi TV8. Formatı gereği haber kanallarında olması gereken bir program Şeffaf Oda. Klasik bir pazar programı ama eğlence kanalları için biçilmiş kaftan değil. Günümüzde eğlence kanalları daha hareketli bir ekran istiyor, manzara güzel olsa bile uzun konuşmaları seyretmiyor. Güneri Cıvaoğlu, zamanında Atv’de Nazım Hikmet Belgesi gibi iyi işler yapmıştı, Kanal D’de ekrana gelen Durum programı nadiren de olsa gündeme etki etmişti. Bunlar 90’lı yıllarda kaldı, Şeffaf Oda’da 90’lı yıllarda eğlence kanallarında iş yapardı ama bugünün televizyonculuğu daha başka bir hale geldi. Bakalım Şeffaf Oda’nın TV8 yolculuğu nasıl gelişecek?
Sosyal medya reytingi
Sosyal medyada çok konuşulan bazı dizilerin reting tablosunda aldıkları kötü sonuca bugüne kadar mantıklı bir açıklama getirilemedi. Önümüzdeki dönem bu tür karmaşalar daha rahat aydınlanacak zira Ankara merkezli teknoloji şirketi Kimola, sosyal medya reyting analizleri yapan Social TV Analytics servisini Türkiye’de kullanıma soktu. Servis, Türkiye’de yayınlanan 182 adet TV yapımının sosyal rating değerini ölçümleyecek, elde ettiği verileri kanallar, yapım şirketleri, reklam ajansları ve markalarla paylaşacak. Fikir gayet iyi ama önemli olan rakamların nasıl anlamlandırılacağı. Daha önce yazmıştım, yeni medya ölçümlemelerinde en dikkatli davranan isimlerden birisi Doğan Tv Ceo’su İrfan Şahin. Kanal D internet sitesinden hangi dizi ne kadar tıklandı raporlarını alıyor ve bunlara en az reytingler kadar önem veriyor. Türkiye için bu yeni deneme bakalım ne sonuçlar verecek ya da reklam satın almalarını nasıl etkileyecek?