Sokağa çıkma kısıtlamalarının uygulandığı günlerde vatandaşın neye ihtiyaç duyduğunu, yasak başlamadan bir gün önce ve bittiği gece çok çok iyi gördük.. Lüzumlu-lüzumsuz alış-veriş ihtiyacı.. Öyle ki ilk hafta magazin konusu olan, marşmelovlu bisküvi ile kuyrukta bekleyen adamı hatırlıyorsunuz değil mi? Demek ki böyle günlerde alış-veriş daha da bir önem kazanıyor. Daha doğrusu insanların kendini seçeneksiz hissetmemesi, evde bir şeylerin eksik kalacağı hissine kapılmamaları önemli. Burada da en önemli işlev on-line çalışan marketlere düşüyor.
Sokağa çıkma kısıtlaması günlerinde, bu yerlere çok daha fazla görev düşüyor.
***Ancak ilk hafta çalışmalarına izin verilen bu tip sistemlerin, geçen hafta sonu ilan edilen kısıtlamada istisna dışında tutulması tartışmaları da beraberinde getirdi. Bu kez daha uzun soluklu evde kalma günleri ile karşı karşıya kalabiliriz. Bu süreçte bu tip sistemlere çok çok daha fazla ihtiyaç olacağı aşikar.
***Pandeminin başlangıç noktası olan Çin’deki Wuhan şehrinin de bulunduğu Hubei eyaleti de dahil olmak üzere hiçbir bölgede salgının hiçbir zamanında internet üzerinden market ve restoran siparişi dağıtımı durmadı. Özellikle ABD ve Avrupa’da toplumsal dayanışmanın temininde siparişle market dağıtımının sürmesi önemli bir unsur olarak gösterilmişti. Sokağa çıkma yasağını en sert biçimde uygulayan 1 milyar nüfuslu Hindistan’da bile online market ve restoran dağıtımına izin verildi. Bir sonraki genelgede bu ihtiyacın gözetileceğini tahmin ediyorum