Geçtiğimiz günlerde İzmir’e çıkartma yapan Sabancı grubunun yöneticileri ile bir araya geldik. Sabancı Grubunun İzmir’e bakışında bir değişiklik söz konusu mu? Kendilerine İzmir ve Ege’ye yönelik bakış açılarını ve yatırım projeksiyonlarını sorma fırsatım oldu. Perakende sektöründe uzun yıllar yayıncılık yapmış ve bu alanda Türkiye’nin ilk haber portalında imzası olan birisi olarak Sabancı Topluluğu Perakende ve Sigortacılık Grup Başkanı Haluk Dinçer’e grubun teknoloji perakendeciliğinde sağladığı büyük başarıyı neden gıda perakendeciliğinde daha ileriye taşımadığını sordum. Tabi birde Türkiye’nin büyüme hedeflerine ilişkin yurt içinde ve yurt dışında sürekli revize edilen büyüme rakamlarına ilişkin öngörülerini...
Sabancı Topluluğu Perakende ve Sigortacılık Grup Başkanı Haluk Dinçer, Türkiye’nin 2014 yılına ilişkin büyüme rakamlarını 2 ile 2.5 bandını öngördüklerini açıkladı. 2013 yılına ilişkin benim öngörüm yüzde 3 üzerinde bir büyüme gerçekleşeceği yönünde idi. Bu öngörülerim doğru çıktı. Revize edilen Orta Vadeli Program’da 2014 yılı büyüme hızı yüzde 4 seviyesinde öngörülüyor. Uluslar arası kuruluşlarda 2014 yılında Türkiye’nin büyüme rakamlarını 2.5 oranında öngörüyorlar. Ancak 2013 yılında bu kuruşların büyük bir kısmı 2013 yılında Türkiye’nin büyüme rakamlarını yüzde 4’ün altında açıklamışlardı.
HALUK DİNÇER’E ÇAĞRI
Sayın Haluk Dinçer’e buradan bir çağrıda bulunuyorum. Ben kendisinin ifade ettiği Türkiye’nin 2014 yılı büyüme öngörüleri olan yüzde 2 ile 2.5 oranına ilişkin rakamların üstünde bir büyüme yakalayacağına kendisi ile bahse girmeye hazırım. Yakın ve görünür gelecekte siyasi ve uluslararası yeni risk faktörleri ortaya çıkmadığı takdirde...
Tekrar Sabancı Grubunun İzmir Vuslatına dönersek, Sabancı grubunun Philsa dışında İzmir’de üretim odaklı sanayi yatırımı bulunmuyor. Sabancı grubu İzmir ve Ege’de ağırlıklı olarak perakende sektöründe yer alıyor.
Sabancı Topluluğu Perakende ve Sigortacılık Grup Başkanı Haluk Dinçer’in, İzmir’e bakış açılarında bir değişim gözlemledim. Tabi bunlar daha güçlü olarak yer almanın bir arayışı olabilir. Yukarıda da ifade ettiğim gibi Sabancı grubunun AvivaSA, Aksigorta, CarrefourSA, TeknoSA ve KlikSA Genel Müdürleri gibi böylesine kalabalık yönetim ekibiyle daha önce bu kadar güçlü bir şekilde çıkartma yaptığını hiç hatırlamıyorum.
Haluk Dinçer, “İzmir, Ege Bölgesi’nin olduğu kadar bizim de göz bebeğimiz. Buradaki yatırım gücüne ve iş adamlarının girişimci ruhuna inanıyoruz” diyerek kentin geleceğinde daha fazla rol alacaklarının ipuçlarını veriyor.
Nitekim Haluk Dinçer’de bu görüşlerimizi teyit ederken, ziyaret amaçlarını; “İzmir’de daha fazla iş yapmaya geldik” diyerek açıklıyor. Dinçer, İzmir’de Sabancı grubunun bundan sonra daha güçlü bir oyuncu pozisyonunda olacaklarının işaretlerini verirken yatırımları hakkında da şu bilgeleri veriyor:
“İzmir’de biri Karşıyaka’daki hipermarket olmak üzere toplam sekiz market ve 200’ü aşkın çalışanla faaliyet gösteriyoruz. İzmir’de, 2014 yılında 6 yeni market açılışı planlarken, 88 İzmirliye istihdam sağlanacak. Yine İzmir’de ikisi Exxtra toplam 22 mağazada 270’i aşkın TeknoSA çalışanı görev yapıyor. Yapımı devam eden Mavibahçe AVM ve Eşrefpaşa İzmir Park AVM’lerinde iki yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Ege Bölge Müdürlüğü’nün Aksigorta’nın ilk bölge müdürlüğüdür. 1900’e yakın acentemizin önemli bölümü Ege Bölgesi’nde yer almaktadır. İzmir’de 188, Ege Bölgesi’nde toplam 584 acente ile faaliyetteyiz”
İzmir’i çok önemsediklerini ve bu nedenle gruptaki şirketlerin genel müdürleriyle birlikte İzmir’e geldiklerine dikkat çeken Haluk Dinçer, “İzmir’de daha fazla iş yapmak istiyoruz. İzmir’de yatırımlarımızı hızlandıracağız. İzmir’e ve potansiyeline güveniyoruz.” diyerek kentin geleceğinden umutlu olduklarını aktarıyor.