43 saniyede kaç kelime çıkar ağızdan ya da kaç cümle kurulabilir? Hangi mesele baştan sona anlatılabilir? Oysa iyi bir reklamla 43 saniyede Türkiye’de yaşanan değişimi anlatmak mümkün olabiliyor işte. Ak Parti’nin Hakkari Yüksekova Havalimanı konulu reklam filminden bahsediyorum.
Uzun zamandır seyrettiğim en etkili siyasi reklam filmlerinden biri bu.
Bir Fransız ya da bir İngiliz seyretse anlamaz ama Türkiye’de yaşayan herkeste Hakkari, Yüksekova yıllarca terör olaylarıyla adı anılmış bir yer.
Duyulan darbeli kompresör sesini silah, işçilerin konuşmasını bir çatışma anı sanmamız ondan.
Sonra çekilen dev lastik ve ortaya çıkan şantiye görüntüsü...
43 saniyede bu kadar çok şeyi anlatmanın başka bir yolu bulunamazdı...
Cumartesi haber olurmuş...
Cumartesi günü, TRT Türk’te, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ve Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Başbakanı Neçirvan Barzani canlı yayına çıktılar, Nasuhi Güngör’ün sorularını yanıtladılar.
Kuzey Irak eskiden sadece siyasi anlamlar ifade ediyordu bize ama artık en büyük ihracatı yaptığımız yer de orası ve o yüzden dikkatle izledim röportajı.
Özellikle Davutoğlu’nun “5-6 yıl önce Erbil’e gitmek suç sayılıyordu” cümlesi hafıza tazelemek açısından iyi oldu.
Neçirvan Barzani’nin söyledikleri kadar beden dili de dikkatimi çekti.
Özellikle Göngör’ün “Çözüm sürecinde ne aşamadayız?” sorusunun ardından Davutoğlu’nun kurduğu cümleleri çok dikkatle dinleyip durmadan onaylayan bir beden dili vardı Barzani’nin.
Bu arada küçük jestlerin diplomaside ne kadar önemli olduğunu da gösteren bir yayın oldu bu zira Neçirvan Barzani, Davutoğlu’nun Süleymaniye’de kurduğu Kürtçe cümlelerin etkisini anlattı uzun cümlelerle.
Yayından aklımda kalan, Kuzey Irak ile ticaretin daha da gelişeceği ve enerji işbirliğinin daha da derinleşeceği...
Marka böyle yaratılır
National Geographic büyük bir iş yaptı, uzaydan ilk canlı yayını gerçekleştiren kanal oldu.
Düşünsenize Dünya’dan 400 kilometre yüksekte, dakikada 480 kilometre hızla seyreden Uluslararası Uzay İstasyonu’nun görüntülerini izledik.
90 dakika süren dünya yörüngesindeki yolculuk sırasında güneşin batışı, doğuşu, şehir ışıkları dahil o kadar çok şey gördük ki...
Bu iş çok maliyetli olmuştur ama markanın yarattığı algıyı bir düşünün.
Tam 170 ülkede aynı anda canlı yayınlandı bu görüntüler. Gazetelerde binlerce haber yapıldı ve yapılacak.
Sıradan bir yayın için para verseniz de yapamayacağınız bir iş bu.
Kazanan hem kanal oldu hem de bu tarihi anı izleyen insanlar...