İstanbul-İzmir Otoyolu'nun 192 kilometrelik kesiminin açılışı geçtiğimiz Pazar günü Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından yapıldı. 8 saatlik yolculuk 3.5 saate düştü.
Her hizmetin arkasından karalama kampanyası açan CHP liderliğindeki kafa karıştırıcılar, hazımsızlar; “bu hizmetleri neden hep AK Parti iktidarı yapıyor” diye haset edenler, hemen harekete geçtiler.
CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, yazılı açıklama yaptı. "Evet, iktidar kendi cebinden vermiyor ama milletin cebinden alıp, müteahhitlere aktarıyor. Otomobillerin sadece gidiş için 256.3 lira ödeneceği dikkate alındığında, bu otoyolun vatandaşlarımızın sırtına bindirdiği yük de ortadadır” dedi. (Bu ücretin 103 lirası Osmangazi Köprü ücreti.)
Özgür Özel, şehir hastaneleri projelerinin kiralama ve hizmet bedelinin bütçeye yükünün daha ağır olduğunu savunarak, “Bu faturayı da hasta olmayanlar ödüyor” diye de ekledi…
Muhalefet yapacağız diye edilen laflar bunlar. “Köprülerin parasını geçmeyenler, hastanelerin parasını hasta olmayanlar ödüyor…”
Aslında CHP zihniyetini, 22 Aralık 2017’de Meclis’te Grup Başkanvekili Engin Altay açıklamıştı:
"Bu hükümet dünyanın en doğru işini bile yapsa bizim bu hükümeti alkışlayacak halimiz yok.”
Aynı zihniyet, FOX TV ve Sözcü gazetesinde de var.
FOX TV Pazar akşamı ana haberde açılışı şöyle verdi: “Gözünüz aydın diyemiyoruz çünkü bu yolun bir bedeli var; 256 Türk Lirası…”
Sözcü gazetesi de üst üste akla ziyan haberler yaptı. Dinlenme tesisleri henüz faaliyete geçmemiş. 2 saat boyunca ihtiyaç molası verilemiyormuş, ona göre yola çıkılsınmış… Sonra bir gazeteci yolu test etmiş. İstanbul Beşiktaş’tan veya Fatih’ten İzmir’e öyle iddia edildiği gibi 3.5 saatte değil, tam 5 saatte gidiliyormuş. (Silivri’den gitseydiniz 8 saatte giderdiniz, asıl onu test edecektiniz…)
Sabah gazetesi yazarı Hıncal Uluç, bu zihniyete dün en güzel cevabı verdi. “Milyonla Teşekkür, Binali Bey” başlığı ile şunları yazdı:
“Konak'taki otelimizden, Etiler'deki evimize hem de öyle sürat mürat yapmadan, 4 saatte geldik. Bunun en az bir saati, İzmir ve İstanbul içindeki bölümlerde geçti. Yani yeni oto yol sadece 3 saat sürdü. Bu otoyol muhteşem olmuş…
“Efendim, İzmir'den İstanbul'a kadar gişelere ödenen para 256 lira imiş..
Yahu, eski bedava yol yerinde duruyor... Sizi tabanca dayayıp mı yeni paralı otoyola sokuyorlar?..
“Peki ben hesabı şöyle yapsam? Eski yolda iki misli benzin yakılıyordu, şu kadar... Arada mutlak yemek molası veriliyordu. Ailenin yemek faturası bu kadar.. Size bir bedel çıkarırım, 256'ya razı olursunuz.. Yahu bu mudur ‘Muhalefet kafası’?"
Hıncal Uluç, insaf ve vicdan sahibi bir kalem.
Hükümet elbette eleştirilir. Ama en doğru işlere bile karşı çıkmak bu ülkeye, milletimize düşmanlıktır.
İstanbul-İzmir Otoyolu, yeni Türkiye’nin parlayan bir kilometre taşıdır.
Marmara ve Ege bölgeleri evet, yeni can damarına kavuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın dediği gibi bu bölgemiz, ülkemizin milli gelirinin yüzde 64'ünü üretiyor. Bu yol sayesinde turizm hızlanacak, sanayi hızlanacak, ticari faaliyetler de aynen hızlanacak.
Yapılan sadece bir yol değildir. Teknoloji ve mühendislikte gelinen aşama, Türkiye’nin yeni ufuklarını aydınlatıyor. İstanbul-İzmir Otoyolu boyunca Osmangazi Köprüsü, 1623 yaklaşma viyadüğü, iki çelik viyadük, 36 viyadük, üç tünel, 179 köprü, 715 hidrolik menfez, 291 altgeçit, 22 kavşak ve 18 servis alanı bulunuyor.
İktidar, şu CHP zihniyetine inanınız cevap verme yerine sadece hizmetlerini anlatsa yeter…