Eğlence kanallarında artık iyi, gündem yaratacak haber yapılmıyor, haber bülteni olmayan kanal bal gibi olur” diye yazmış Kelebek’te Cengiz Semercioğlu...“Ben hep bunu savundum” dedikten sonra da TV8’in haber bültenini kaldıran Acun Ilıcalı’yı alkışlamış.
Bir yerlerden pompalanan “Acun eskidi Star TV’de reyting alamaz” öngörüsüne (!) en fazla karşı çıkan ama bugün de TV8 operasyonu gereksiz risk ve ilk 3’e girmesi öyle kolay değil diyen biriyim.Haberler konusunda da benden başka yazan olmadığı için, tartışmayı sürdüreyim...
***
Cengiz Semercioğlu’nun savunduğu “son 2 yıldır ana haber bültenlerinin patlattığı, gazetelere manşet olmuş tek bir haber gösterin” itirazına.İddia doğru ama bir sürü ayağı eksik.Birincisi ana haber sadece gündem yaratmak için hazırlanmaz. Ana haberin ana işlevi, gün boyu olan biteni seyircisine en iyi şekilde aktarabilmektir.
Cengiz Semercioğlu’nun bahsettiği dönemler, Bakanların-mafya liderleriyle konuştuğu eski Türkiye’nin işleri ve haberleri... Artık gazetelerde de o tür haberler yok zira bu tarz vakalar yaşanmıyor.Televizyon haberlerinin gazetelerin peşine takılmasına gelince, karşılıklı bir beslemeden söz edebiliriz ancak.
Gazetelerde hemen her gün, televizyonlarda yapılmış siyasi ya da ekonomik bir açıklamadan ya da magazin programlarında yaşanmış bir olaydan bahsedilir.
***
“Haber almak isteyen, haber kanalı seyretsin”O zaman sadece magazin okumak isteyenler için Kelebek ayrı satılsın ya da ekonomiyi merak edenler için ekonomi, siyaseti merak edenler için gündem sayfaları ayrı gazete olsun.Tıpkı bir gazete gibidir genele hitap eden televizyon kanalı yapmak. İçine farklı zevk ve beklentileri besleyecek şeyler koydukça daha geniş kesimlere hitap eder, daha çok reklam ve reyting alırsınız.“İzleniyorlar zira en iyi saatte ekrandalar ve izlenmek için haber şov yapıyorlar”Star TV, ana haberi öne çekip diğer kanallardaki ana haberin karşısına geçen sene çok iyi giden Büyük Risk’i koydu da ne oldu?Seyirci tercihini ana haberden yana kullandı.
Üstelik haber isteyen seyirci Star TV’nin haber reytingini yükseltip sonra diğer kanallardaki haberlere gitti.Haber şov meselesine gelince haber kanalıyla büyük kanal haberi arasında işleyiş farkı vardır. Haber kanalı olaya daha genel bakar, haber merkezleri daha çok içindeki insan hikayesine eğilir.
***
Televizyonculuğun video dükkanlarına döndüğü, dizi üstüne dizi, yarışma üstüne yarışma yayınlanan bir Türkiye düşünsenize.İstenen ya da savunulan bu mu?O kadar basit değildir bu işler ya da yayıncılık dediğin şey sadece maliyet hesabı da değildir...