Bir dizi eğer 30 hafta yayınlanır ve o süre zarfında hep ilk 3’te yer alırsa çok başarılı kabul edilir değil mi? Kesinlikle öyledir.
Atv’de Nihat Hatipoğlu’nun yaptığı da buna benzer bir iş. Sadece 30 hafta değil 30 Ramazan kanalını başarıya taşıyor.
Haziran Ayı’nda prime-time birincisinin TV 8 olacağı kesin, Nihat Hoca takviyesi sayesinde Atv’de ikinci sıraya oturacaktır tahminen.
Ancak Zahide Yetiş’le Haber’e Doğru arasındaki uzun reklam geçiş süresine bir çare bulmak lazım.
Bu arada ilk gece Show Tv’nin sahur programı AB grubunda Atv’yi geçmiş ama asıl sonuçlar yarın
belli olur.
***
Nihat Hatipoğlu yıllar yılı Star Tv’de de program yapmıştı. O zaman da reytingleri iyiydi ama Atv Hoca’yı daha doğru konumladı.
Yani isim kadar kanalın elindeki ismi doğru kullanması da önemli.
Bir sürü iyi dizi ve program zaman zaman hatalı planlamadan zaman zaman da kanalın az seyredilmesinden dolayı kaybolup gitti.
Belki yeni sezonda işleri hedef kitlelerine göre duyurma ve planlama alışkanlığı da kazanmak gerekecek.
***
Hatipoğlu üzerinden açığa kavuşması gereken bir konu daha var. Televizyonda sadece çok bilgili olmak iş yapmıyor. İyi anlatmak, insanları ekran başında tutacak jest ve beden dili hareketlerine de sahip olmak lazım.
Nihat Hatipoğlu televizyonculuğun bu kısmını en iyi öğrenmiş isimlerden birisi...
***
Gelelim işin diğer kısmına Ramazan aynı zamanda eğlence programları için ideal dönemdir. Kanallar iyi ve manzarası güzel bir camiden, din bilgini bir hocayla yayınları kurtardıklarını düşünüyorlar.
Yoksa bildik yemek programları, bildik oruç ve sağlığımız tadında sohbetlerle yayın doldurmak en kolayı. Yazınca arkadaşlarım kızıyor ama doğrusu da bu.
İnsanları ekran başına çekebilecek yeni formatlara da ihtiyaç var, Yeşilçam’ın sempatik
komedilerine de...