Murat Bardakçı’nın Haberturk Tv’de Tarihin Arka Odası programında bir seyirciye gösterdiği tepki her yerde konuşuldu.İçinde “Aptal, salak, çüş, oha, koca kıç...” gibi kelimelerin olduğu bir yayın elbette konuşulur. Önce Murat Bardakçı’nın haklı olduğu yerlerden başlayayım...
“Kim Kardashian’ın o koca kıçını seyrediyorsunuz ya, o da Ermeni, seyretmeyin...” demiş Murat Bardakçı, haklı.E Entertainment, Türkiye’de de yayında olan bir kanal ve o kanalda hem Kim Kardashian hem de kız kardeşlerinin şov programları var.
Aslında teşhir ağırlıklı bir magazin programı ama konusu açılınca Türkiye düşmanlığı yapılan ya da Ermeni soykırımı iddialarının seslendirildiği bir programdır o. Mesela kardeşinin basketbolcu eşi Türkiye’den transfer teklifi aldığında buna en sert tepkiyi gösteren ve soykırım iddialarını tekrar eden Kim Kardashian olmuş, o bölüm Türkiye’de de yayınlanmıştı.
* * *
Türk medyası Kim Kardashian’ın açık seçik resimlerini yayınlamaya bayılır.İngilizce kanal seyretmedikleri için programı bilmezler ama THY’nin Kobe Bryant ile yaptığı
reklam anlaşmasına en sert tepkiyi Kim Kardashian’ın gösterdiği filan bilir ona rağmen resimlerini basmaya devam ederler.
Murat Bardakçı’nın haklı olduğu yer sadece Kardashian konusu değil. Yıllar önce Kayseri doğumlu Elia Kazan’ın Türkiye’ye ilk gelişi olay olmuştu. Bu topraklarda doğan ve bu toprakları özleyen insanların milliyet ya da dinlerine göre değer biçmek gibi huylarımız var maalesef. Murat Bardakçı’nın programında şarkısının çalınması olay haline gelen Charles Aznavour’un durumu da böyle. Babası Gürcistan annesi Adapazarı’ndan göç etmiş, Paris doğumlu bir isimdir Charles Aznavour.
Bir seyirci Ermenice şarkı çalıyorsunuz demiş ya, ana dili Fransızcadır, Ermenice bilmez, çok dilde şarkı söyler ama aralarında Ermenice yoktur. Aznavour 1950 ve 60’lı yıllarda Türkiye’ye defalarca gelmiştir.
* * *
Murat Bardakçı techir dönemini Talat Paşa’nın belgeleriyle kitap haline getirmiştir, konuyu çok iyi bilir.
Tüm haklı olduğu bu noktalara rağmen Murat Bardakçı’nın da hata yaptığı bir yer var. Bir ya da birkaç mail bir programın yayın akışında bu kadar belirleyici olmamalı.
Sonuç olarak Murat Bardakçı gösterdiği tepkiyle bir sürü yerde haber oldu ve reklamın iyisi kötüsü olmaz diye düşünülür ama bilgi insana gerektiğinde küstah olma hakkı kadar olgun olma imkanını da sunar...