Televizyonculuk başta olmak üzere medyanın tüm alanlarında insanların ilgisini çekecek şeyler bulmak gerekir.
Yarışma programında zor değil kolay soruları sever yapımcılar. Zira insanlar cevabını bildikleri soruları izlemek, onlara cevap verip kendi bilgilerini ölçmek isterler.
Futbol programında taraftar yorumcuların objektif olmasından ziyade kendi tuttukları takıma yakın yorum yapmalarını isterler.
Yemek programında seçtiğiniz malzeme pahalı ya da zor bulunuyorsa da iş yapamazsınız, çok kolay ya da başka ülkelere dair tarifler veriyorsunuz da....
***
Gelelim yazının başlığı olan konuya. Üç gündür her tarafta Haberturk Tv’de, Murat Bardakçı’nın gösterdiği Çariçe Katerina resmi konuşuluyor.
Hepimizin çocukluktan beri öğrendiği Baltacı Mehmet Paşa’yı etkileyen kadın öğretisi ve toplum genelindeki manken gibi Rus kadın algısı gösterilen resme oturmadı.
2015 yılından 1711 yılındaki estetik düzene ya da güzellik anlayışına bakınca kameramanların gülmekten çekim yapamamaları da normal ama burada yayıncılık açısından başka bir mesele daha var.
Magazin sosunu seven bir seyirci yapımız var bizim. Geçenlerde ünlü rehber Saffet Emre Tonguç’la sohbet ediyordum, insanlar Boğaz’daki yalıları gezerken tarih kadar o yalılarda kimler ne aşklar yaşadı onu da soruyorlarmış...
***
Yayıncılıkta halkın ilgisini çekecek şeyler yakalamak önemlidir dedim ya, bir adım daha ileriye gidelim.
Seçim dönemlerinde siyaset kadar ilgi çeken bir diğer konu da şifalı meyve suları ya da karışımlardır.
Liderler seslerini nasıl koruyorlar, kampanya döneminde liderlerin enerjilerini nasıl sağladıkları gibi başlıkları sayabiliriz.
Bu tür tarifler veren konuklar da iş yapar böyle zamanlarda tek tek tarif veren aktarlar da...
Ermeni soykırımı iddialarına dair yapılan programların bile yok denecek kadar az konuşulduğu bir ortamda Çariçe Katerina’nın bu kadar konuşulmasına üzülmek lazım belki de...
Bu arada Katerina bugün Polonya sınırları içinde olan bir yerde doğdu, kuzenleri de İsveç Kraliyet ailesi mensubu insanlardı.