Fatih Altaylı, önceki gün Digiturk’e fena kızmış, “Stadyumlar kötüyse bile iki kule kur iyi yayın yap kardeşim” mealinde bir yazı yazmış. Daha iyi bir yayın için Digiturk’e baskı yapmak ilk bakışta fena fikir değil ama pratikte geçerli mi acaba ? Türkiye’de HD yayına geçilirken stadyumların ne kadar büyük ışıklandırma sorunları olduğu ortaya çıkmıştı, Digiturk orada devreye girdi ve sorunun çözülmesini sağladı.
Ancak zeminler ve yayın
kalitesi için son derece önemli olan stadyum mimarisinde ne Digiturk ne de Federasyon’un yapabileceği fazla bir şey yok.
Yok çünkü bir sürü stadyum kulüplere devredilmiş durumda, dolayısıyla da tüm bu sorunlar için en büyük sorumluluk yine kulüplerin. Kule kurma fikrine gelince, maç yayınları için kule kurmak geçerliliği olan bir fikir değil, azıcık televizyonculuk bilgisi olan bu fikri es geçer zaten.
Daha aklı başında öneri örümcek kamera kullanmak olabilir ama o da ancak çatısı uygun olan stadyumlara kurulabilir. Üstelik örümcek kameralar maç yayınlarının kenar süsü gibidir, daha detaylı bir yayın imkanı sağlar ama tek başına o da yetmez. Dünya bu konuda daha farklı bir noktada.
Mesela yeniden yapılan Wembley Stadyumu’nda tüm koltuklar sahayı en iyi görebilecekleri açıya göre yerleştirildi. Yeni nesil stadyumlarda artık tek bir konsept kullanılıyor ve birbirinden bağımsız gibi görülen, reklam, skorboard ve istatistik bilgileri içeren sistemler entegre olarak çalışıyor.
Yeni yapılan yatırımlarda Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Federasyon mutlaka bu meselenin üzerinde duruyordur. Sanırım o güne kadar elimizde olanlarla yetinmek zorundayız...
Seksenlerin reytingi...
Salı gecesi TRT’de ekrana gelen Seksenler, AB Grubu’nda ikinci oldu. Çok önemsiyorum bu reytingi.
Önemsiyorum zira Seksenler’in karşısındaki Recep İvedik abartılı komedidir. Seyirci ,en azından AB grubu, abartı ve argo komedisinden ziyade zeka komedisine önem vermeye başladı. Eğer bu akım dramalara da yansırsa ortaya bambaşka bir sonuç çıkar.
Yıllardır her türlü garip işe ama seyirci bu tür işleri tercih ediyor diyenlerin de bu reytinge bakmasını öneririm. Denilebilir ki “Total’de Recep İvedik çok daha fazla seyredilmiş.” Doğru ama unutmayın ki reklam kuşakları AB seyirciye göre şekillenir...