Geçtiğimiz hafta sonu Kayseri’ye gelen Başbakan Erdoğan, Kayseri’ye Yüksek Hızlı Tren müjdesi verdi. Şu anda yapımı devam eden Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattına Kayseri’yi bağlama kararını aldığını ve gerekli çalışmaların yapılması için talimat verdiğini kendisini dinlemek için gelen Kayseri’lilere müjde olarak duyuran Erdoğan, ‘biliyorum sizler de şimdi yüksek hızlı tren istiyorsunuz. Kayseri-Yerköy hızlı tren projesiyle, Kayseri’yi şu anda yapımı devam eden Ankara-Sivas hattına bağlama kararı aldık’ dedi. Başbakan’ın bu müjdesi Kayseri’de bayram havası estirdi.
2009 yılında 245 km’lik Ankara-Eskişehir hızlı tren hattı hizmete açılarak yolculuk süresi 1 saat 25 dakikaya düşmüştür. Bu hat aynı zamanda Ankara-İstanbul hızlı tren hattının ilk etabını oluşturuyor. 212 km uzunluğundaki Ankara- Konya hızlı tren hattı 2011 yılında hizmete açıldı ve mesafe 1 saat 15 dakikaya düştü.
Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattının yapımı devam ederken, hattın Kayseri’yi es geçmesi kafalarda soru işaretleri bırakmış, siyasi olarak en güçlü illerin başında gelen Kayseri’nin hatta bağlanıp bağlanmayacağı bir türlü netlik kazanamamıştı. Kayseri siyasetçisinin en sık karşılaştığı ve beklide en fazla mahcubiyet yaşadığı konu, Öyle ki,Başbakan Erdoğan’ın Kayseri’yi tren hattına bağlamayarak cezalandırdığı çok fazla konuşulur olmuştu.
Yüksek hızlı tren hattına dahil edildiğini Kayseri halkı, 30 Mart seçim kampanyasının finalinde gelemeyen Başbakan Erdoğan’ın parti adayına yüzde 59 oy veren Kayseri’ye teşekkür için geldiği miting konuşmasında yeni alınmış ve talimatı verilmiş bir karar olarak Başbakanın ağzından işitti. Kararı 30 Mart seçimleri sonrası yapılan bir jest ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesi yerinde bir hamle olarak görüyorum.
Kayseri halkı çok arzuladığı ancak beklide beklemediği bir zamanda almış olduğu bu müjde ile oldukça mutlu oldu. Turizm de önemli yatırımlar başlatan aynı zamanda da önemli bir ticaret merkezi olan Kayseri’nin otoban kalitesinde ki Ankara karayolunun tamamlanmasından sonra yüksek hızlı trenin sağlayacağı avantajlardan da faydalanmış olacak.
Hızlı trenler kullanım kolaylığı, fiyat avantajı, emniyetli ve yüksek hızda seyahat avantajları sunuyor. Yolculuk boyunca özgür alanlar sunuyor, emniyet kemeri takma zorunluluğu bulunmuyor, elektronik araçların serbestçe kullanıldığı tek ulaştırma aracı hızlı trenlerdir. Elektrik enerjisiyle çalışan hızlı trenler, çevreye zarar vermediği gibi, sessiz ve gürültü kirliliği de üretmiyorlar. Karayolundaki trafik sıkışıklığını azaltacağı gibi, kaza oranlarında da önemli bir etkisi olacaktır.
212 km olan Ankara-Konya yüksek hızlı tren hattının 4,5 yıl gibi bir zaman diliminde tamamlandığını düşünürsek, 350 km mesafedeki Ankara-Kayseri hattının, Elmadağ bölgesinde biraz daha zorlanılacağını da hesap edersek 5,5 yıl süre içerisinde tamamlanabileceğini tahmin ediyorum. Tamamlandığında 2 saatte Ankara’ya, 5 saatte İstanbul’a konforlu bir seyahat yapıyor olacağız. Sözünü ilk ağızdan aldığımız bu önemli projenin takibini yapmak siyasilerimize düşüyor artık. Geç oldu güç olmasın.