Merhabalar,
Bu hafta sizlerle turizm sektöründe en alttan en üste giden yolda kendisine olan sevgi ve saygısını işine yansıtarak kaya gibi sağlam ve en büyük gücü, kar kış yada kavurucu sıcak demeden alın terini dökerek, gelecek aydın günlerin çok çalışmayla, doğru zamanda, doğru yerde, doğru işlere imza atarak geleceğini başarılarıyla ispatlayan ve ona güvenenlere layık olan Kaya Palazzo Ski & Mountain Resort ve Kaya Artemis Resort İşletme MüdürüAydın Sağlam’ı paylaşmak istiyorum.
Aydın Sağlam’ın turizm sektöründe hizmet, servis ve konaklama anlayışına bakış açısı…
İster dağda, ister sahilde, en iyi hizmet neredeyse; Aydın Sağlam orada…
Otelcilik Aydın Sağlam’a göre;öngörü, anlık reaksiyonlar, gelişim, misafir memnuniyeti odaklı çözümlerle çok farklı bir bakış açısı gerektirir. Doğru bakış açısına sahip işletmeler, sundukları hizmet ve verdikleri güven çerçevesinde büyürler. Oteller verdikleri güven çerçevesinde büyürler. Çünkü tatil güven işidir. Güven ise misafiri anlamakla ve bunu işletmeye yansıtmakla verilir. Oteller büyük bütçeler harcanarak yapılan yapılar ve reklamlarla büyümezler.
Bizler x bir obje satmıyoruz …
Bizler tatilcilerin hayal ve umutlarına hitap ediyoruz. Dolayısı ile bu çerçeve de empati yaparak işletme konseptini ve o ruhu yaşatmamız gerekir. İşletmenizi tercih eden hiçbir kimsenin tatilini hayal kırıklığına uğratmaya hakkınız yoktur. Benim için %99 misafir memnuniyeti yeterli değildir, çünkü o %1 lik kısımda ki kişi ben olabilirim diyerek % 1’lik kısmı mutsuz etme lüksümüzün olmadığını düşünürüm. Hiçbir şey mükemmel olamaz ama herşey mükemmel olsun diye çaba göstermemize engel yok. Misafirin yüreğine dokunamazsan yani o huzuru ve ruhu veremezsen dünyanın en iyi şeylerini versen de yetmez. Bunun için en önemli unsur kurduğunuz ekiptir. Çünkü sizi ve konseptinizi yansıtacak olan ekibinizdir. Ekibinizin gücü oranında konseptinizi uygulama konusunda başarılı olursunuz. İyi bir ekip kurmakta firmanın gücü ve sizin duruşunuza bağlıdır.
Misafiri olmadığın bir sektörün başrol oyuncusu olamazsın
Otelcilikte esas en büyük sorunlardan birisi de işletmelerin belli kalıplar ve yazılı bir çoğu saçma kurallar ile yönetilmesidir. Özellikle Türk misafirler çok cosmopolite bir yapıya sahiptir. Bu çerçevede bazı durumlarda esnek olunmalı ve bazen kendinizden consept dışında da bir şeyler verebilmelisiniz. Eğer misafir birçok otel içinden bizi tercih etmişse buna layık olmak, gereken misafirperverliği göstermek bizim bir lütfumuz değil görevimizdir. Bundan yola çıkarak yönetici kendisini çalışan olarak görmemeli o işletmenin sahibi olarak görmeli ve misafir memnuniyeti için inisiyatif kullanabilmelidir. Kendisini işletmenin sahibi görebilmek te o işletme sahibi ile alakalıdır, çünkü işletme sahibi işletmelerine kendi karakterini yansıtır. İşte bu yüzden Kaya holding’ de onlarca çalışan yönetici ve personeller gelecek kaygısı yaşamadan huzur ile çalışmaktadırlar. Bu nokta da Kaya holding onursal başkanı Burhanettin Kaya’ya yönetim kurulu başkanı Burak Kaya’ya ve yönetim kurulu üyesi Doruk Kaya’ya biz yöneticilere desteklerinden ve kendimizi patron hissettiren vizyonlarından dolayı çok teşekkür ederim.
Türkiye’nin güçlü otel markası olma yolunda gelişime hep açık olduk, sürdürülebilir istikrarımızla var olduk.
Dünden bugüne otelciliğe başladığımız noktadan bugünlere varana dek katettiğimiz yola baktığımızda, birken birçok yerde olan ve her geçen gün yeni otel projelerini ve yatırımlarını sürdüren Kaya Holding, ülkemiz turizmi açısından oldukça önemli bir misyonu üstlenmiştir.
DorukKaya Ski & Mountain Resort, Kaya İzmir Thermal & Convention , Kaya Artemis Resort, Kaya Ramada Plaza, Kaya Palazzo Golf Resort, Kaya Eagles Golf, Hotel Riu Kaya Belek, Club Calimera KayaSide Kaya Palazzo Ski & Mountain Resort otellerimizle çok yönlü, farklı tatil taleplerine, kongre turizmine, fuar ve iş toplantılarına, kış turizmine, resort ve golf turizmine ev sahipliği yapmaktayız. Ben ve tüm çalışma arkadaşlarım ülkemiz turizmine hizmet etmekten büyük bir onur duyuyoruz.
Sonuç olarak misafiri olmadığın bir sektörün başrol oyuncusu olamazsın. Yüreğiniz güzel değilse zaten bu işi yapmamalıyız.
Ben Alper Tekbaş, turizmin en sıcak gelişmelerini, sektörün önemli isimlerini ve tatile dair herşeyi sizlerle paylaşamaya devam ediyorum…
Tatil tadında kalın…
www.alpertekbas.com