Star Medya Grup Başkanı Mustafa Karaalioğlu CNN-Turk’te Aslı Aydıntaşbaş’ın programı Karşıt Görüş’e katıldı.Son zamanlarda seyrettiğim en lezzetli programlardan biriydi. Önce bir noktanın altını çizeyim ardından lezzet kısmına geçeyim. Mustafa Karaalioğlu daha önce de Ayşenur Arslan’ın Medya
Mahallesi’ne konuk olmuştu.
Bir medya grup başkanı istediği zaman yönettiği ekrana çıkar ve istediği mesajları verir ama Mustafa Karaalioğlu’nun 24’te “Abi gelir misin?” diye davet edildiği her programa bile katılmadığını biliyorum. Demem o ki, fikrini sadece kendi sahasında değil deplasmanda da savunmayı seviyor Karaalioğlu...
Gelelim programın lezzetli diye tanımlamama sebep olan noktalara... Birincisi meslek açısından keyif aldığım bir program oldu zira fikirler 180 derece zıt olsa Aslı Aydıntaşbaş’ın “Abi” diye seslenmesi hoştu. İkincisi Karaalioğlu Gezi Parkı ve Çözüm Süreci’yle ilgili “ama”‘sız cümleler kurdu, sözümü kesme diye ikaz etmek yerine ısrarla fikir bütünlüğünü koruyan cümlelerini sıraladı. Ekranda beden dilinin ne kadar önemli olduğuna dair de söylemem gerekenler var.
Herkes Karaalioğlu’nun söylediği “demagoji yapma” cümlesini ön plana çıkardı ama okumak başka seyretmek başka.Burada hakaret değil tam aksine Aydıntaşbaş’ın da sürece verdiği destek hatırlatması vardı, işin o kısmını da kibar bir şekilde “süreci sen benden daha iyi takip ettin” diye tevazu cümlesiyle hatırlattı Karaalioğlu.
Dedim ya lezzetli, bittiğinde “keşke biraz daha devam etseydi” dedirten bir program oldu. Tüm bunların ardından bir de not eklemekte fayda var, tanıtım dağılımında Enver Aysever ve Dört Bir Taraf’a gösterilen özen nedense Akif Beki’nin Baştan Sona programına ya da Karşıt Görüş’e gösterilmiyor...
Çapraz tanıtım...
NTV Radyo’da geçen gün “Ben Bu İş’te Ustayım” yarışmasının tanıtımını dinledim.Güzel bir yarışmadır, yarışmayı radyoda hazırlayıp sunan Hüseyin Sükan yıllarca BBC Türkçe Servisi’ni yönetmişti, çok deneyimlidir. NTV radyodaki yarışmayı ekrana taşırken hata yapınca program tutmadı ama radyo versiyonu hala güzel. Neyse konu yarışma değil Türkiye’de az bilinen ama dünyada çok yapılan çapraz tanıtım. Ne demek istediğimi açayım.
NTV Radyo’daki yarışmanın tanıtımında çeşitli uzmanlık alanları arka arkaya sıralanıyor, o uzmanlık alanlarından birisi de NTV’yle aynı yayın grubuna bağlı olan CNBC-e’de yayınlanan bir dizi.
Bir programı tanıtırken alt mesaj olarak kendi grubunun dizisini de tanıtmış ve uzmanlık gerektirecek kadar önemli bir seviyeye çıkarmış oluyorsunuz. Hem yarışmaya hem de diziye merak uyandırma aynı anda gerçekleşiyor.Tahminen bilerek yapılmıştır ama değilse bile tam bir çapraz tanıtım örneği olmuş bu...