Ulaştırma Denizlicilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım’ın davetiyle resmi açılış töreninden bir gün önce Marmaray’ı görme ve inceleme fırsatımız oldu.
Bakanımız İstanbul ve İzmir medyasının yöneticilerine Marmaray Projesi ile ilgili bilgiler verdi. Gazetemiz ve diğer bütün basın yayın organlarında Marmaray ile ilgili teknik ve genel bilgiler yer alıyor. Dünya medyası da bu projeye büyük ilgi gösterdi. Bu nedenle ben projenin teknik boyutlarına girmek istemiyorum. Hükümet yaptığı yeni yatırımlarla ülkeyi demir ağlarla ördü. Hükümet ve onun başarılı Bakanı Binali Yıldırım, şimdi de denizin altını demir ağlarla örüyor.
Ne kadar karalama yapılırsa yapılsın Marmaray Projesi, dünya ölçeğinde bir projedir. Özellikle sosyal medyada yayılmaya çalışılan aleyhte kampanyalar tamamen siyasidir. Bazı gruplarda öyle ideolojik saplantılar var ki, bu zihniyet bütün insanlığın faydasına dahi olsa bunu AK Parti yapıyor diye mutlaka ama mutlaka karşı çıkacak bir şey bulur.
Elimizi vicdanımıza koyalım ve bir düşünelim. Türkiye nereden nereye geldi bir bakalım. Ben kesinlikle geçmişin yok sayılmasını doğru bulmam. Ama lütfen 13 yıl öncesine dönelim ve Marmaray Projesi’nin o günkü Türkiye şartları ile gerçekleştirmesinin mümkün olup olmadığını soralım.
Bakan Binali Yıldırım, Türkiye’nin hayalini, gerçeğe dönüştürdü. Ben Sayın Bakanın duruşunu, sakinliğini, projeciliğini, en ideolojik yaklaşımlara ve saldırılara dahi hoşgörüyle yaklaşmasını Türkiye adına büyük bir kazanım olarak görüyorum. Bakan artık tarihe geçmiştir. İstanbul’un tarihini, değiştirmiştir. İki kıtayı denizin altından birleştiren Marmaray’la İstanbul’un 150 yıllık rüyasını gerçekleştirmiştir.
İzmir’in rüyası da gerçekleşir mi?
Ben Bakanımızın İzmir’in rüyasını da gerçekleştireceğine inanıyorum. Nitekim Bakan Yıldırım, bütün engellemelere rağmen onlarca projeyi başlatmıştır. İstanbul’da Marmaray’da İzmir ile ilgili müjdeler veren Yıldırım, İzmir için de Marmaray’a benzer projeleri olduğunu ve şu anda projenin hazır olduğunu öncelikle projeyi İzmir’in görüşüne sunmak istediklerini ifade etti.
Konak Tüneli, İzmir Manisa arasında yolculuk süresini 15 dakikaya indirecek Sabuncubeli Tüneli, iki kent arasını 3.5 saate düşürecek. İzmir-İstanbul otobanı gibi 35 proje ile İzmir’in talihi değişmez mi? Ben şimdiden değiştiğini düşünüyorum. Bu projeler artık sadece İzmir’in, İstanbul’un değil, Türkiye’nin geleceğinin projeleridir. İcraatları ile taraflı -tarafsız gönüllerde taht kuran bakan Yıldırım’a başarılarını kutlamaktan öte ne söylenebilir. Gelin kim olursa olsun başarılı insanlarımızı, bu ülkeye hizmet edenleri yedirmeyelim.