Türkiye’de demokrasinin standartları yükseliyor, bunu hayatımızda bizzat yaşayarak görüyoruz. Bu çerçevede, “Yeni Türkiye”de, bir medya mensubunun, demokrasi dışı bir pozisyon alması asla kabul edilemez.
Artık, “ama” ve “fakat”larla başlayan mazeret cümlelerinin arkasına sığınarak gazetecilik yapmak mümkün değildir.
Bir gazeteci için, doğru haber ve dürüst yorumdan daha değerli bir sermaye olamaz. Hal böyleyken, hala geçmişin kirli gazetecilik modellerinde ısrar edenleri, ideolojik bir körlükle bilgiyi tahrif edenleri anlamak mümkün değildir.
Oysa kabul etmek gerekiyor ki, yeni dünyada da, yeni Türkiye’de de “eski Türkiye”nin vesayetçi anlayışıyla gazetecilik yapmanın imkan ve ihtimali kalmamıştır. Türk basını, modern dünyaya ayak uydurmak, insani olanı her gün biraz daha keşfetmek zorundadır.
Medya dahil herkes bu yaşadığımız dünyanın bir gerçeğini içine sindirecek: Hiçbir kurum ya da birey, tek tip insan ve tek tip toplum modelini bir başkasına dayatamaz.
Medya, geçmişte egemen jakobenlerin dümen suyunda giderek büyük hatalar yaptı, bugün de o alışkanlıklarından kurtulmakta sıkıntı çekiyor. Ancak bu mantık iflas etmiştir.
Çoğulcu ve katılımcı demokrasi anlayışını içselleştiremeyen medyanın, toplumda öncü bir rol üstlenmesi asla mümkün olmaz.
Demokrasi ve değişim bilincini her zaman ön planda tutan STAR gazetesi, son günlerdeki manşetleriyle hem demokratikleşme ruhunu diri tutuyor hem de “yeni Türkiye”nin değişim adımlarını yavaşlatacak kararları cesur bir şekilde toplumun dikkatine sunuyor.
STAR, manşetlerine taşıdığı özel haberleriyle, röportajlarıyla, sektör sayfalarıyla ve Türkiye’nin en değerli yazarlarının yorumlarıyla medyanın standartlarını yükseltmeye devam ediyor. Fadime Özkan’ın haftalık röportajlarının yanında, İstanbul haber merkezinden Erdinç Akkoyunlu ve Ankara bürodan Neşe Sarıdoğan’ın hafta içinde yaptıkları röportajların, STAR’ın haber dinamizmine önemli katkılar sağladığının altını çizmek gerekiyor.
STAR inşaatta atağa kalkıyor
Emlak dünyası
STAR’da bu yıl bazı sektörlerin daha da ön plana çıktığını göreceksiniz. Özellikle inşaat ve otomotiv sektöründe tüketicilerin tek adresi olmaya doğru gidiyoruz. Fulya Erdem’in hazırladığı inşaat-emlak sayfası daha ilk haftadan sektörün ilgiyle takip ettiği bir kaynak haline gelmeyi başardı. Yeni projeler, fırsatlar, inşaat sektöründen haberler ve elbette kıyaslamalı olarak tüketicinin kararı alma sürecine yardım eden tablolarla Emlak Dünyası vazgeçilmez bir sektör sayfası oldu.
Fulya Erdem’le birlikte genç bir ekibin hazırladığı sayfa önümüzdeki haftalarda gazete içinde daha çok yer bulmaya başlayacak. Kısa süre sonra hafta sonu eklerinde de inşaat sektörüne sayfa ayırmaya başlayacağız.
Bu bir iddia değil... STAR’ın tecrübesi ve birikimiyle rahatlıkla şunu söyleyebiliriz: Bu yıl inşaat ve emlak sektörüne ağırlığımızı koyuyoruz ve tüketici ev, dükkan, ofis, rezidans vs. her türlü satın alma kararını vermeden bu sayfalara bakmak ihtiyacı hissedecek.
STAR'ın internet hamlesi
İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte medya ve gazetecilik büyük bir değişim içerisine girdi. Eskiden gazeteci olanlar ve gazeteci olmayanlar arasındaki fark oldukça keskindi. Oysa bugün sosyal medya araçları ve bloglar ile birlikte gazetecilik kavramının sınırları da hayli genişledi. İşte bu çerçevede, STAR’ın internet sitesi de, internet haberciliğinde önemli hamleler yaparak en çok izlenen gazete siteleri arasında 6. sıraya yerleşti.
Eğitime hizmette STAR farkı
STAR gazetesi, haber ve yorumda sergilediği öncü tavrı, eğitim hizmetlerinde de başarılı bir çizgide sürdürüyor. Pi Analitik yayınlarıyla ortaklaşa hazırlayıp okurlarımıza sunduğumuz DENEME SINAVI KİTAPÇIĞI, STAR’ın rakipleriyle arasındaki kalite farkını net bir şekilde ortaya koymuş bulunuyor. YGS kitapçığını verdiğimiz geçen hafta Salı günü STAR 219 bin 075 net satışa ulaştı.