Habertürk Televizyonu’na dair haberturk.com’da cumartesi günü uzun bir övgü haberi yapıldı. Yapılan bu haber uzunca bir süre manşette kaldı. İşin ilkesel yanını bir kenara bırakıp, metindeki cümlelerden yola çıkalım. Fiillerden biri ‘gündemin akışına yön vermek.’ Bir haber kanalı ya gündem belirler ya da örnekte görüldüğü gibi süslü cümleler kurar. Suriye Devlet Başkanı Esad, Suriye Dışişleri Bakanı ya da Milli Savunma Bakanı yayınına katılır yahut Ankara’da Başbakan Erdoğan’dan Dışişleri Bakanı Davutoğlu’ndan özel bir röportaj ya da bilgi alır, yayınlar gündem belirlersin. Bunlar yok ama zevahiri kurataran fiil var. Metinde ‘gün boyunca son dakika gelişmelerini ilk duyuran kanal’ diye bir ifade de var.
İlk duyuran kanal kim bilmem ama bütün kanallarda Türkiye mahreçli haberlerin yüzde 99 kaynağı Anadolu Ajansı’ydı. Bu mantıkla yola çıkacak olursak haberi en hızlı yazan kj operatörü en büyük haberci demektir. Başbakan Erdoğan’ın basın toplantısını dinleyince, Habertürk TV ekranında Başbakan’ın uçağında olan gelişmelere dair söylenenlerin gerçekle alakası olmadığını da anladık, ancak metinde haliyle bundan söz edilmiyor.
* * *
Metindeki bir başka cümle, “bilmem ne temsilcimiz konuya hakimiyeti ve dinamik haberciliğiyle izleyenlerden tam not aldı.” Sanırsınız televizyon seyircisi dediğimiz şey diplomat ve uluslararası ilişkiler uzmanlarından oluşan bir jüri ve zapping yapıp ekrana çıkanlara bilgisine göre not veriyor. Size işin doğrusunu ben anlatayım, Habertürk TV hemen her haber kanalında olması gereken haber refleksini gösterdi.
Yayını sabaha karşı 03.00’e kadar uzatmak, ekranda ağır toplarını tutmak saygı duyulacak bir tercih ama sonucu kesin ya da tam bilinmezlik içinde olan birşeyi ister bir saat tartış ister 10 saat sonuç değişmez. İşin ilkesel ve asıl önemli kısmına gelince; verilen emeğe saygı duyulmasını beklemek elbette haktır ama alelacele ve abartılı cümlelerle kendini övmenin zararı olur faydası olmaz... Zira boş yere böbürlenmenmeye ihtiyaç duyduğunu göstermek aynı zamanda piyasaya işler istediğimiz gibi gitmiyor mesajı vermektir ki reklamveren ve reklam planlaması yapan ajanslar bu mesajı ıskalamazlar...