Hem dünya futbolunun hem de İngiliz Ligi’nin lokomotif takımı Manchester United, geçen sezon 38 lig maçı oynadı, bunlardan sadece 25’i naklen yayınlandı.
Üç büyüklerin maçlarından birinin her hafta yayınlanmaması halinde Süper Lig yayın hakkı bedelinin aynı kalacağına inanır mısınız? Sık sık İngiltere örneği verenlere not olsun diye yazdım bunu, devam edeyim...
***
Futbol terörüne karşı gündüz maçı kartını açmak doğru bir karar. Aslında Türkiye’de gündüz maçları oynanıyor ama büyük kulüplerin maçları hep gece oluyor. Bunun sebebi belli...Digiturk’un devre aralarında alabileceği reklamın süresi belli. Maç önleri ve Maraton yayında olmadığında maç sonları reklam gelirleri ya da abone ücretleri ihale parasınıödemeye yetmez.
Hal böyle olunca en büyük gelir, kurumsal aboneler oluyor. Yani kahvehane, lokanta, restorant gibi yerlerden toplu gösterim için alınan abonelik ücreti. Büyüklerin gündüz maçı oynaması demek kurumsal abone gelirlerinde düşme demek... Şu an yaşanan kavga da işte bu noktada başlıyor...
***
Kuvvetle muhtemel, ligler başlamadan önce TMSF Digiturk’un satışını bitirecek. Şu an alıcı olarak Doğuş Medya Grubu’nun adı ön plana çıkıyor. Maç yayınlarının önemini, doğru kişiler olursa bu yayınların getireceği geliri çok iyi bilen, kurumsal kimliği oluşmuş bir yapı Doğuş Grubu. Digiturk’u alırlarsa bocalamaz, süreci uzlaşmayla sona erdirirler...
***
Eğer satış olmazsa da endişe etmemek lazım. Bugün Çukurova Medya Grubu Başkanı ünvanını taşıyan kişi Cengiz Özdemir. Ben, Özdemir’i, Miniaturk’ü kurduğu zaman tanıdım.
Star TV’nin satış süreci dahil,yazılı ve görsel medyada hem yönetici hem de aktif çalışan olarak başarı sağladı... Futbol yayıncılığını, bir kurum ya da kişinin yapabilecekleri üzerinden konuşmak acı. Keşke, yöneticiler ve yorumcular, işin bu noktaya gelmesine bırakın engel olmayı vesile olmasalardı...