Galataray, Şampiyonlar Ligi’nde Schalke 04’ü eledi. Takım Alman takımı ama göğüsündeki reklam Rus Gazprom’undu. Kuradaki diğer takımlara bakalım... Paris Saint Germain’in göğüs reklamı Fly Emirates,Barselona’nın Quatar Foundation yani Katar Fonu.
Barselona’nın elediği, AC Milan’ın da göğüs reklamı Fly Emirates’idi. UEFA Ligi’nde çeyrek finale çıkanFenerbahçe için de durum farklı değil aslında.
Chelsea’nin göğüs reklamı Güney Koreli Samsung.
***
Başlığa darı ambarı yazdım zira spor programlarında ve sayfalarında herkes Galatasaray zengin oldu diye yazıyor. Zenginlik denmez buna zira böyle bir para bir daha ne zaman gelirin garantisi yok.Bu olsa olsa piyangodan çıkan para olabilir ama o da geleceğe güvenle bakmaya yetmez...
***
Futbol endüstrisinde son yıllarda Arap yarım adası sermayesinin ciddi bir yükselişi var. Türkiye bölgede yükselen değer, yatırım alan ülke ama futbola giren tek kuruş yok. Rusya’dan doğalgaz alımında Türkiye en iyi müşterilerinden biri ama Gazprom göğüs reklamı bir Türk takımının değil elediğimiz Schalke 04’ün göğüsünde...
***
Büyük düşünmek, büyük bütçelerle iş yapmaktan anladığımız sadece daha büyük stadyumlar daha fazla forma satışı. Bir de yayın hakları pastasını büyütmek olmadı daha büyük bir dilim almak... Bu iş böyle olmamalı, takımlar elde ettikleri başarıları paraya tahvil etmeyi önce düşünmeli sonra da becermeli... Medya da darı ambarına düşmüş aç tavuk gibi zenginlik cümleleri kuracağına düşünce çıtasını yükseğe çekmeli...