Televizyonlarda ve reklamlarda Expo 2016 reklamı dönü- yor bir süredir. Çok önemli bir organizasyon bu ve farkındalık yaratmak şart. Yıllar önce İstanbul’da yapılan Habitat toplantılarını hatırlıyor musunuz? İnsan Yerleşmeleri Üzerine Birleşmiş Milletler Konferansı diye özetlemek mümkün o toplantıları. 1996’da yapıldı o toplantı son derece önemliydi ama İstanbullu çok şey anlamadı...
***
Expo Antalya markası için son derece önemli bir etkinlik. O yüzden de reklamlarında Antalya görseline daha fazla vurgu yapmak gerekiyor. Meramı daha basit bir soruyla anlatayım: Görselliği bu kadar zengin bir şehirde organizasyon yapıyorsak bunu mümkün olduğunca çok kullanmamız gerekmez mi? Gerekir hem de fazlasıyla gerekir.
***
Televizyonda ister dizi olsun ister haber ister reklam fark etmez, görsellik son derece önemlidir. Bir dizinin ilk bölü- mü ve sezon finalini arka arkaya seyredin mesela. İlk bölüm oya gibi işlenmiştir, kamera hareketleri daha zengin, kurgu çok daha başarılıdır. Zaman baskısı, bölüm yetiştirme derdi olmayınca daha doğru televizyonculuk yapıldığı için böyle olur. Görsellik diyorum ya haberlerde de böyle... Mesela seçim gecesi TRT’nin TBMM bahçesinden yaptığı yayındaki görsel zenginliği not almışım... Konya’da Başbakan Davutoğlu’nun otobüs içinden yapılan yayın ve tek kamera olmak bir yayını hayal edilemeyecek kadar zenginleştirir. O yüzden televizyon görsel, radyo işitsel bir kitle iletişim aracıdır. O yüzden gazetelerin internet sitelerinde binlerce haber videosu vardır... Görsel zenginlik sadece logoyla olmaz, olamaz...
***
Antalya ile başladık öyle bitirelim... Seçim yorgunu medya sadece reklam almakla kalmamalı, Expo’yu ve önemini daha fazla anlatmalı. Katılımcı ülke sayısı konusunda bir kafa karışıklığı var, o karışıklık giderilmeli.... Antalya’yı zirveye taşırsak hepimiz kazanırız...