Adına isterseniz acıyı paylaşmak diyelim ya da karınca kararınca katkıda bulunmak...
Hangi kelimeyi seçerseniz seçin sonuç değişmiyor. Soma’da yaşanan felakete televizyon platformları da kayıtsız kalmadı.
Çarşamba günü yaptığım
fatura yollamayın çağrısı, platformların yaptığı çalışmayı duyurmanın ve güzel haberlerin
vesilesi oldu.
***
D-Smart hayatını kaybeden tüm madencileri borçlarını sildi.
Bölgede olaydan etkilenenlerin borçları ötelendi, 3 ay hizmetlerin bedava verilmesi kararı alındı.
D-Smart Ceo’su Ali Güven ile telefonla konuştum.
İki milyondan fazla aboneleri olduğunu, Soma için ilk günden beri çalıştıklarını ama bunu PR malzemesi yapmak istemediklerini söyledi.
***
Hemen ardından Digiturk’ten haber geldi.
AFAD’tan hayatını kaybeden madencilerin listesini almışlar. Onlar da hem birikmiş borç varsa onları silme, hem bölge genelinde borçtan yayın kapatmama gibi çalışmalar yapıyorlar.
Önümüzdeki dönemde hayatını kaybeden madencilere hediyeleri de olacak ama şimdiden ben
yazmayayım.
***
Böyle zamanlarda kurumlar alacaklarından vazgeçme ya da benzeri jestler yaptıklarında “acıdan reklam malzemesi çıkarıyorlar” demesinler diye susuyorlar. Bence çok doğru değil bu karar.
İyilik bulaşıcıdır, bulaşıcı olmasa bile baskı aracıdır. Bir şirket bu ya da bir benzeri bir hayır kararı aldığında rakibi geri kalmak istemez, o da iyiliğe kendini mecbur hisseder.
O yüzden bu “PR yapıyorlar” laflarına bakmadan yapılanın duyurulması taraftarıyım ben.
Her iki kuruma da hem teşekkür edeyim hem de benzer kurumlardan da aynı haberleri beklediğimin altını çizeyim...