Eğitim konusuna kafa yoruyorsanız, zorunlu olarak, istemenden devlet denen örgütle de ilgilenmek zorunda kalıyorsunuz.
Üstelik, devlet denen mekanizma eğitimin her aşamasında yüzde yüz egemen ise.
4+4+4’ün her aşamasında devlet her anlamıyla tek seçici.
Maalesef bu durum üniversitede de sürüyor, YÖK’ün zorunlu saçma sapan dersleri ilk akla gelen örnek.
Biraz daha teknik konulara indiğiniz zaman da durum değişmiyor, hatta daha da vahim hale geliyor.
27 Ocak 2014 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun aldığı bir kararla Genel Lise, Anadolu Lisesi, Hazırlık Sınıfı Bulunan Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Anadolu Ög?retmen Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Spor Lisesi, I?mam Hatip Lisesi ve Anadolu I?mam Hatip Lisesi Haftalık Ders Çizelgelerinin, 2014-2015 Öğretim Yılından itibaren hazırlık, 9 ve 10’uncu sınıflardan bas?lamak ve kademeli olarak uygulanmak üzere ders çizelgeleri belirleniyor.
Bugünkü yazımı bu yeni belirlenen ders çizelgeleri üzerinde kurmak istiyordum, acaip malzeme var, gireceğim ama önce şu lise isimlerine takılmak istiyorum.
Anadolu Lisesi ve Hazırlık Sınıfı Bulunan Anadolu lisesi ayırımı ne demektir, bir bilen varsa lütfen bana anlatsın.
İmam hatip Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi tanımlamaları ne anlama gelebilir?
Bu kadar saçma sapan ayırımlar üzerenden kurgulanan bir lise sistemi ile nereye varılabilir?
Bütün dünya erken yönlendirme sisteminden vazgeçmiş iken bizde 13 yaşında çocukları bu kadar farklı (!) lise türlerine yönlendirmek ne demektir?
Genel Lise ile Anadolu Lisesi ayırımının anlamlı, pedagojik bir tanımı var mı?
Bu ayırımın uluslararası bir karşılığı var mı?
Bu ayırımın gereğini yapabilecek bir öğretmen stokumuz mevcut mu?
Sınıf geçmede (!) etkisi olmasa bile programlarda bir “Bilgi Kuramı” dersi var; bu dersi kimler veriyor, gerçekten çok merak ediyorum zira biz üniversitelerde bile bu dersi verecek hoca bulamıyoruz.
Bugün, bu kadar farklı lise türünün anlamsızlığı üzerinde daha fazla durmak istemiyorum aslında ama bu yapılanmanın mutlaka birilerine iş bulma, birilerini bir yerlere getirme arayışı ile ilişkisi olması lazım zira başka açıklamasını yapmak kolay değil.
Çizelgelere baktım, İmam Hatip Lisesi ile Anadolu İmam Hatip Lisesi arasında görebildiğim tek fark sadece 9. Sınıfta Anadolu İmam Hatip Liselerinde yabancı dil dersinin haftalık saati ders saat daha fazla.
Böyle küçük bir fark için sistem içinde farklı bir lise yapısı ihdas etmek için muhtemelen benim aklımın eremediği bir noktanın mevcudiyetini gerektirmektedir.
İmam Hatip Liselerinde ya da Anadolu İmam Hatip Liselerinde T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri acaba nasıl okutulmaktadır?
Daha da önemlisi, acaba artık, bırakın İmam Hatip Liselerini, tüm liselerde de böyle bir endoktrinasyon dersine gerek var mıdır?
Daha bir hafta önce MEB TTK’da saptanan ders çizelgelerinin gerçek yaşamla bir ilintisi var mıdır?
Küresel eğitim çalışmaları, müfredat arayışları ile bu tuhaf, çok yerel, çok fazla detaya dayalı, erken yönlendirme saçmalığı üzerine kurulu bir müfredat arasında bir bağlantı var mıdır?
4+4+4 sistemi çok radikal bir müfredat değişimini zorunlu kılıyor.