Öyle Bir Geçer Zaman ki Salı gecesi final yaptı. Türkiye’de çok az dizi sektörünü bu kadar etkilemiştir. O yüzden üzerinde uzun uzun durmak gerekiyor.
***
Bu dizi ilk başta seyircinin dizi ve müzik anlayışını değiştirdi. Eskiden dizilerin orijinal müzikleri konuşulurdu Öyle Bir Geçer Zaman Ki’den sonra dizilerde daha fazla şarkı çalındığına şahit olduk. Bu dizi aynı zamanda bize çocuk yıldızlara nasıl davranmamız gerektiği konusunda da bir sürü şey öğretti. Osman karakterinin aynı zamanda korumamız gereken bir çocuk olduğunu da hatırladık.
Bir diğer ve önemli değişiklik bu dizinin yarattığı yıldızlar oldu. Sektör, çok da ünlü olmayan isimlerle çok seyredilen işler yapılabileceğini bir kez daha fark etti. Bitti mi derseniz bitmedi...
Yardımcı karakterlerin doğru kodlandığında kazandığı başarıya bir çivi de bu dizi çaktı. Öyle Bir Geçer Zaman ki’de Süleyman, Muhteşem Yüzyıl’da Nigar Kalfa, Ezel’de Tefo son yıllarda en az ana karakterler kadar ilgi çeken isimler oldular. Elbette dönem dizisi prodüksiyonu açısından da Öyle Bir Geçer Zaman Ki çıtayı çok yukarılara çekti...
***
Seyirci kodlarını çözmek açısından da ilginç bir diziydi. Ali Kaptan karakterinden nefret eden bir sürü isim sonra Ali Kaptan’a ve fedakarlığına hayran oldu.
Hikaye sorunlu bir aile ilişkisinden başladı ama evin tüm çocuklarının aşk hikayelerini bize seyrettirdi. Senaryo başarısı diye buna denir herhalde...
Ancak bu sezon dizinin patinaj çektiği bölümleri,
süreyi tutturmak için konulan anlamsız sahnelere dair eleştirilerim hala geçerlidir.
***
Son bir not daha, Aylin karakterinin diziye veda ettiği sahne bana göre bir oyuncu için çekilmiş en iyi veda sahnesidir. Aylin’i doğumhaneye götüren sedye yürürken, dizinin neredese tüm karakterlerinin el salladıklarını gördük.Diziye veda eden bir oyuncu için bundan daha şık bir veda sahnesi olamazdı. Çoğu kişinin fark etmediği bu jest umarım diğer dizilere de örnek olur.