Bir futbol programında selfie çekmenin ruh hastalığı olup olmadığı tartışılır mı? Beyaz Futbol programında tartışıldı. Ahmet Çakar’ın Filipinler’deki uydurma haber hesabında paylaşılan bilgiyi gerçek sanması üzerinden yola çıkılarak çevrilen bir geyik var.
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu’nun Zaytung haberini gerçek zannedip üzerine siyaset kurması kadar vahim bir durum değil bu. Üstelik Ahmet Hoca tek başına bir adam, CHP bir parti. Her neyse konumuz bu uydurma haberlere inananlar değil futbol programında konuşulanlar. Eskiden kanallar Lig Tv’den 3’er dakikalık özetler alabiliyorlardı.
Son ihalede ana yayın ve uzun özet olarak 2 paket çıkarıldı ve kanallara özet paketi kaldırıldı. Peki ne oldu, futbol programları görüntüsüz devam etmek zorunda kalınca sahada olanlardan çok saha dışı işlere girmek zorunda kaldılar. Saha dışı işler tartışılmaya başlanınca başka kavgalar çıktı, futbolun marka değeri düştü ister istemez.
Yeni ihale sürecinde bu noktaya mutlaka dikkat edilmeli. Aksi takdirde bundan en büyük zararı yine futbol camiası görecek...
Marka değeri nedir?
Amerikan Futbol Ligi sezonun final maçı Super Bowl bu sene Türkiye’de de yayınlandı. Bizim sevdiğimiz ya da bildiğimiz bir spor değil Amerikan futbolu. Ancak bazı rakamlar var ki nasıl marka olunur, yayıncılıktan nasıl para kazanılır çok önemli verilere sahip.
Sadece perakende sektörüne 14,3 milyar dolarlık katkı sağlamış final maçı. Bu hesaba formalar, rozetler, heykelcikler ve en önemlisi final maçını seyrettikleri yerlerde hesap ödeyenlerin rakamları da dahil. Türkiye’de bugüne dek böyle bir hesap yapılmadı bile. Türkiye dahil dünya genelinde 800 milyon insanın seyrettiği tahmin ediliyor final maçını.
Süper Lig maçlarını Türkiye’den başka yayınlayan yok ülke yok. Final gecesinde 30 saniyelik reklam tam 4,5 milyon dolara yayınlandı. Reklam kuşağı değerli olunca adamlar devre arasındaki konseri ve mola zamanlarındaki gösterileri bile yayınlayabiliyorlar. Lig Tv, ödediği parayı çıkarabilmek adına her bulduğu fırsatta reklama gidiyor.
Türk futbolunun marka değeri vesaire diye atıp tutanların dönüp bu rakamlara ve sonra da yarattıkları futbol iklimine bir bakmaları lazım önce...
Rezalet iyidir...
Brezilya’da bir güzellik yarışması düzenlendi. Eğer yarışmanın ikincisi birinci seçilen güzelin saçını başını yolmaya kalkmasa bu yarışmadan hiç haberimiz olmayacaktı. Ama sahnede bu kavga çıkınca yarışma tüm dünyada haber oldu.
Televizyonlarda kavganın getirdiği reyting faydasının global karşılığıdır bu durum. Özetlemek gerekirse bazen rezalet daha iyi oluyor televizyonculuk adına...