Türkiye’de gerçeklikten reklama gitme konusunda örnekler sınırlıdır. En çok gördüğümüz tarz, birlikte program yapan ikililerin benzer bir dekor önünde reklam yapmalarıdır. Örnek mi, Rıdvan Dilmen - Güntekin Onay ikilisinin tıraş bıçağı reklamında yer alması.
Bir başka örnek dizi karakterlerinin reklamlarda yer almasıdır. Mesela, Çocuklar Duymasın dizisinin iki ana karakteri Pınar Altuğ ve Tamer Karadağlı’nın birlikte oynadıkları dondurma reklamı.
Hepsi doğru örnekler bunların, mesela Selvi Boylum, Al Yazmalım etkisi Türkan Şoray ve Kadir İnanır’ın bir reklam filminde buluşturmayı oldukça etkileyici kılar.
***
Gerçek hayattaki çiftlerin reklam kampanyalarında kullanılması yeni bir fikir değil aslında.
Mesela David-Victoria Beckham çifti kendi parfüm markalarının reklamı için kamera karşısına geçmişlerdi. Evrensel markalardan biri olan Burberry, bu sene iki ünlü sevgili, Sienna Miller ve Tom Sturridge çiftini reklamlarında kullandı.
Şimdi de Arçelik reklam kampanyasında Beren Saat-Kenan Doğulu çifti çıktı karşımıza. Aslında önce Kenan Doğulu’nun şarkısı Aşk İle Yap çıktı piyasaya.
Neredeyse bir sürü radyoda hemen hemen aynı saatte çalındı bu şarkı. Şarkıyı reklam kampanyasında görünce, bilgilerine çok güvendiğim, şarkıyı sık çalan, iki isim, Radyo Viva Müzik Direktörü Ömer Erişmen ve Show Radyo Müzik Direktörü Hakan Demir’den biraz bilgi vermelerini rica ettim.
Şarkı kısa sürede yükseldi, daha ilk haftasında az sayıda ama büyük radyonun İlk 20 listesine girmeyi başarmış. Sonra da reklam kampanyası başladı zaten.
***
Arçelik Türkiye’nin en etkili markalarından birisi. 60. Yıl için konuşulacak bir kampanya yapmaları şaşırtıcı değil.
Güzel olan, reklam kampanyası içindeki zeka. Kenan Doğulu’nun yaptığı iyi şarkıyı artık nerede duysak, radyoda ya da bir mağazada veya trafikte yandaki arabanın camından kulağımıza gelse aklımıza Arçelik markası gelecek. Ya da Beren Saat’e dair yapılan her haberde, ekranda gördüğümüzde yine aynı etki olacak.
Türkiye’de reklamlarda birlikte oynayacak başka çiftler de bulabilirsiniz.
Ancak radyodan, televizyona, gazeteden, sosyal medyaya bu kadar etkin olacak bir başka çift bulamazsınız. O yüzden bu kampanya yazılmayı sonuna kadar hak eden bir kampanya....