Bu aralar uydu kanallarında dolaşıp duruyorum. Bir haftalık mesaiden sonra karar verdim ki RTÜK üyeleri büyük kanallar kadar bu uydu kanalarını da takip etmeli. Özelikle de aktif pazarlama diye anılan bölümleri. Gündüz vakti daha çocukların ekran başında olduğu saatlerde cinsel gücü arttırıcı hap satışı reklamları dönüyor. Metni de sakat, kullanılan görüntüler de... Bir de ağrı giderdiği iddia edilen bir krem çıkmış başımıza. Kremi öyle bir anlatıyorlar ki bi adım daha ileri gitse atomu parçalayacak. Hepsi değilse bile bu işi yapanların bir kısmının üfükrükçülerden pek bir farkı yok. RTÜK’ün artık bu aktif pazarlama işini AB standartlarına getirmesi şart oldu...
Bering Boğazı’nda altın
Discovery Channel’da pazartesi akşamları Bering Boğazı altında altın arayanların belgeseli yayınlanıyor bir süredir.
Dökülen teknelerle kıyıdan biraz açılıp, süpürgeyle kumu yukarı çekiyor ve sonra içindeki altını ayrıştırıyorlar. En başarısız olanı 400 dolar en iyi olanı günde 72 bin dolarlık altın çıkarıyor. Her yeni bölümde aklıma takılan soru şu oluyor: “Acaba bizim denizlerimizin kumunda da böyle toz altın olma ihtimali var mı?” Merak bu ya, acaba buna dair yapılmış herhangi bir çalışma var mı?
İyi haber
Kanal D Ana Haber’de pazartesi akşamı İstanbul’da artan rötar saatlerine dair bir haber vardı. Muhabir pistte kalkış izni bekleyen tam 13 uçak saydı. Her 3 dakikada bir uçak kalktığı için en sondaki uçağın kalkışına tam 39 dakika vardı.
Şirketlerin suçu yok zira onlar kapıyı kapatmış kalkış izni bekliyor. Hava Meydanları’nın da suçu yok zira onlar da iniş ve kalkışı bir sıraya göre yapıyorlar.
Haberde hoşuma giden sadece sorunun anlatılması değil haberde çözüm önerilerinin de sıralanması. Acil çözüm askeri meydanın normal meydana katılması, kalıcı çözümse yeni havalimanı. Sokakta konuşulacak şey kadar konuşulanı da haber yapmak iyidir. Bu da öyle bir haberdi...