TRT Haber, Viyana Flarmoni Orkestrası’nın dünyaca ünlü yeni yıl konserini bu sene de yayınladı.Yayının ana sponsoru, dünyanın lüks saat markalarından biri Rolex’ti. Klasik televizyonlarda reklamı olmayan, hedef kitlesine uygun bulduğu belgesel ve yatçılık kanallarında sponsorluklar yapan Rolex şimdi ağını genişletiyor. Bu konser yayını Eurovision üzerinden tüm üye ülkelerde yayınlanıyor, ulaştığı seyirci sayısı son derece yüksek, doğru bir sponsorluk tercihi olmuş. Sponsorluk dışında yeni yıl konseri yayınının öğrettiği bir nokta daha var.
Bizim memlekette büyük iş ve organizasyonların arka plan çekimi çok yapılmaz.Adamlar kostümden, provaya, ulaşımdan, konser binası hazırlığına hatta çiçek süslemelerine kadar öyle bir arka plan çekimi yapmışlar ki hayran olmamak elde değil. Söz yok, sadece müzik, doğal ses ve yazılarla konsere kadar geçen süreci, televizyonun yayın hazırlıklarıyla birlikte ekrana getirdiler, parmak ısırılacak bir yayın yaptılar. Avusturya televizyonculukta öyle büyük ve evrensel işleri olan bir ülke değildir ama konser yayınını gerçekten harika yapıyorlar. Orkestranın içine kameraları öyle açılarda yerleştiriyorlar ki ders alınacak nitelikte. Sonuçta televizyonculuğa meraklı herkesin tekrar tekrar seyretmesi gereken bir yayın oldu.
Kendi kalesine gol...
Bülent Ersoy Show yılbaşı özel, tahminimden daha az reyting aldı ama kabahat programın değil. Kabahat kötü yapılan ve reytingleri kötü diye yayından kaldırılan programı, Bülent Ersoy’un programının önüne koyan televizyonculuk anlayışında. Rakamları anlatacağım ama önce genel bir ilkenin altını çizeyim. Yeni yıl için yayın akışı yaparken, rakip kanalların da ne yaptığına bakmak gerekir. Kanal D’nin Cem Yılmaz’ı, Atv’nin Kim Milyoner Olmak İster Yılbaşı Özel’i, Star Tv’nin O Ses Türkiye Özet’i ana haberin ardından yayına koyduğu bir yerde Show Tv, yayından kaldırmaya karar verdiği Güldür Güldür’ün yılbaşı programını ekrana sürdü. Show haber, 3,06 reyting ve 8,11 share ile yayın bırakmış, ardından gelen 1 Milyon Kimin reytingi 1,77 reyting 4,33 share’e indirmiş, sonra yayına giren Güldür Güldür de 1,85 reyting, 4,39 share ile yayını Bülent Ersoy Show’a devretmiş.
Bu tablo şunu gösteriyor, ana haberin ardından reytingi düşen programla yayına devam eden tek kanal Show Tv oldu.Sürpriz mi bana göre değil...
1 Milyon Kimin istenen sonucu vermeyen bir yarışma oldu, Show Tv elindeki medya gücüyle final akşamının duyurusunu iyi yapamadı. Güldür Güldür’ün yayından kalktığı haberi geldi ardından yılbaşı özel yayını yapıldı. Doğru planlama Bülent Ersoy’a belki bir konuk daha çağırtıp tüm prime-time’ı tamamen o yayına bırakmaktı. Öyle olsaydı Show Tv’nin yılbaşı gecesi reytingi daha yüksek olurdu...