Cnn-Türk yıllar önce, Çırağan Sarayı’nda bir yıldönümü kutlaması yaptı, gece için hazırlanan özel bantta spikelerin görüntüsü kullanılmadı.Kadın spikerlerden biri duruma içerledi, dışarı çıkıp sinirden ağlamaya başladı.Diğer spiker arkadaşları da onu teselli etmek için dışarı çıktılar.O sırada Aydın Doğan geldi, spiker kıza neden ağladığını sordu, durumu öğrenince içeri gitti.Beş dakika kadar sonra o dönem Cnn-Türk Genel Müdür Yardımcısı olan, magazin basınından da tanıdığımız bir isim alı al moru mor dışarı çıktı.Halen ekranlarda olan erkek bir spikere gelip “Burada mı kavga edelim” dedi, hatta niyetlendi ama neyse ki kavga olmadan mesele kapandı.Bunu tanıtımlarda olmanın çalışanlar için ne kadar önemli olduğunu anlatmak için yazdım.
***
Habertürk TV’nin yeni yayın dönemi özel programını eleştirince bir-iki tanıdıktan sitem maili geldi.Biri demiş ki “Görmüyor musun genel tanıtım bandı da dönüyor”Ben görüyorum da galiba siz sadece bakıyorsunuz.O bantta programlar ve programcılar yok.Daha vahimi yapılan özel yayında programcılar “ekran güzelleri” diye anons edildi.Övmek için kullanılmış olsa bile bu cümle aslında yergi cümlesidir ve seyircinin kafasında sadece güzel oldukları için ekrandalar imajı oturtur.Madem istediniz durumu daha basit bir özetle anlatayım.Geçen hafta sonu tüm medya sitelerinde Kime Göre-Neye Göre’de Esra Elönü’yle Cemil İpekçi arasında yaşanan tartışmanın haberi vardı, tartışma sosyal medyada trend-topic olmuştu.Ne o özel yayında ne de genel tanıtımda programcılar yok.Bitti mi derseniz, bitmedi, internet sitelerinden tekrar seyrettim “ekran güzellerinden” moderatör Ceren Akdağ Şahin’e düşen süre 3,5 dakika civarında.
***
Genel tanıtımlar imaj reklamlarına benzer.Her kanal tanıtımı kurarken imajına göre bir strateji izler.Habertürk bugüne kadar hep programlarıyla iş yapan bir kanal oldu, en azından imajı öyle.Genel tanıtıma programları koymamak o yüzden yanlış ama kendileri bilir.