Star TV’ de, yönetim katında,ne olup bittiğini bilen bir arkadaşla sohbet ettik geçen gün.Dedi ki “Gönüllü ikincilik ve daha çok para kazanma formülü yazında madalyonun öteki yüzü de var” Sağdan soldan dolaylı mesaj çok geldiği için hem madalyonun öteki yüzünü hem de bunu bana anlatmasını birilerinin isteyip istemediğini sordum. Hayır dedi, sözüne güvendiğim için ciddiyetle dinledim.
***
İddianın özeti şu:” Star TV, Acun Ilıcalı’ya o kadar yüksek bir para ödüyor ki, reklam, sponsorluk, vesaireyle, ödediği kadar para kazanamıyor.” Bana çok inandırıcı gelmedi, bunu arkadaşıma da söyledim ama ya doğruysa ihtimaline dair mutlak yazmam gerekenler var. Acun Ilıcalı, TV8’i satın aldığı günden bu yana sözünü ettiğim risk tam olarak bu. Show TV’de değil ama Star TV’ye geçtiğinden beri tıkır tıkır parasını alan Acun Ilıcalı şimdi kanal sahibi durumunda.
Eğer iddia edildiği gibi, Acun Ilıcalı, programcı olarak, yayın yaptığı kanaldan daha çok para kazanıyorsa kendi kanalında elde edeceği gelir azalacak demektir. İnsan daha az para kazanmak için kanal sahibi olmaz, dediğim gibi burada bir gariplik var...
***
Bir diğer risk, bugüne kadar her kanalın kendi kadrosunda görmek istediği ve o özenle davrandığı Acun Ilıcalı, kanal sahibi olup, diğer kanalların reklam pastasından pay kapmaya başladığında, rakip gruplar kendisine eskisi kadar özenli davranmayabilirler. Mesela, zaman zaman, Acun Ilıcalı’nın başını ağrıtan magazin ekleri bir süre sonra daha özensiz davranmaya başlayabilirler. Hatta bunun işaretlerinin geldiği, bazı üst düzey medya yöneticilerinin artık Acun Ilıcalı’nın telefonlarına çıkmadığı da iddia ediliyor ama gözümle görmediğim ve kaynak birinci el olmadığı için bu iddiaya da ihtiyatla yaklaşıyorum.
***
Gelelim, Star TV’nin Ilıcalı’ya kazandığından daha fazlasını ödediği iddiasına ve işin kar zarar hesabına. Bir kanalın en çok seyredilen kanal olması demek, reklamda, sponsorlukta işinin daha kolay, saniye fiyatının daha yüksek olması demektir.
Yani, Acun’a ödenen para, kazanılandan fazla olsa bile, Acun sayesinde gelen birincilikle beraber dolaylı olarak sağlanan ciddi bir kazanç var. Kulağıma, Şampiyonlar Ligi yayın maliyetinin de fazla bulunduğu bilgileri geliyor ama futbolda var olmak için kanal kuran, Rıdvan Dilmen için ciddi bütçe ayıran Doğuş Grubu’nun, Şampiyonlar Ligi yayın hakkını başka gruplara bırakacağını zannetmiyorum...