Anadolu topraklarında binlerce yıldır büyük bir emek, alın teri ve özveriyle yoğrulan, tarlalarımızda yetişen milli ve yerli ürünlerimizi mutfaklarımızda kullanmak, yerli üretime sahip çıkmak, yaşadığımız şu günlerde milli bir görev, milli bir şuur, milli bir benlik, milli bir irade, topyekun Türkiye olmak, vatanımıza, milletimize, bayrağımıza, devletimize sahip çıkmaktır. 7’den 70’e her Türk vatandaşı bu hassasiyetler ve bilinçle üzerine düşeni yapacaktır.
Bu doğrultuda, gastronomi dünyasının baş aktörleri, emekçileri, sivil toplum kuruluşları ve tüm bileşenleri Türkiye’nin turistlik tesislerinde yerli malı kullanımı ve tanıtımı için TAFED, AGEB ve ANFAŞ işbirliğiyle “869-Yerli ise yeriz” kampanyasının startını Antalya’da verdiler.
Proje kapsamında Antalya otellerinden başlayarak Türkiye genelinde yerli malı kullanımı ve tanıtımı teşvik edilecek.
Yeni turizm sezonu öncesi mutfak şefleri, tamamen yerli ürünlerle yapılan yemekleri 16-19 Ocak 2019’daki 26. Food Product Fuarı’ndan dünyaya açacak. Türk mutfağının duyarlı şeflerinin “869-Yerli ise yeriz” diyerek bu milli proje için seferber oldular.
AGEB Yönetim Başkanı Mustafa Erol, 2 binin üzerinde turistlik tesiste Türkiye’nin en çok ev dışı tüketim payına sahip Antalya’nın otel mutfakların da yerli üretim ürünlerinin kullanılmasını teşvik edeceklerini, kampanya kapsamında sebzeden bakliyata, et ürünlerden, unlu mamullere, ambalajdan endüstriyel mutfak ekipmanlarına kadar kullanılan tüm gereçlerin yerli malı olması için Türkiye’nin yerli üretiminin desteklenerek katma değerli ürünleri dünyaya yaymak ve kaliteli ürünlerin ticaretini artırmak için yola çıktıklarını söylüyor.
Erol "Türkiye’nin uluslararası barkod kodu olan '869' rakamlı ürünlerin ve markaları '869-Yerliyse yeriz' diyerek Antalya’dan bugün itibariyle kararlı bir şekilde yola çıktık. Bizler bu topraklarda çiftçimizin, emekçimizin ürettiği mahsulün üretimlere katkı sağlama konusunda desteklenmesini istiyoruz. Yerli firmalarımızın inovasyon çalışmalarına ağırlık vererek sadece yerli olduğu için rekabet ettiği ithalatçı firmaların karşısında kaliteli, değerli ürünlerin ve yerli markaların sektöre kazandırılmasını bekliyoruz” diyor.
Türkiye’nin cari açığını azaltmak ve milli bilinç oluşturmak üzere Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, önderliğinde başlatılan yerli üretim logolu ürünlerin kullanımı çağrısı üzerine Akdeniz’in mutfak şefleri ve ekipleri önlüklerine Türk bayrağı astı.
Mustafa Erol kardeşim ve bu duyarlı mili ve yerli anlayışa destek olan herkesin sesi olabilmek, onların yaptıklarını sizlerle paylaşabilmek bu hafta benim üzerime düşen bir görevdi… Özüyle sözüyle, eylemleriyle Anadolu’nun yiğit evlatları, dedeleri, babaanneleri, anneleri, babaları Allah’ın iniyle hiçbir zaman tükenmeyecek ve milli irademizin sarsılmaz gücüyle emin adımlarla yolumuza devam edeceğiz.