24 Kasım 2024 Pazar / 23 CemaziyelEvvel 1446

Klipteki Allah kolyesi tartışma yarattı!

ABD'li pop şarkıcısı Katy Perry'nin 'Dark Horse' adlı yeni klibinde yer alan erkeğin, üzerinde Arapça 'Allah' yazan kolyesi ile birlikte parçalara ayrılması tartışmalara neden oldu.

26 Şubat 2014 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Klipteki Allah kolyesi tartışma yarattı!
Daily Mail'in haberine göre İngiltere'nin Bradford kentinde yaşayan Müslüman Shazad Iqbal, kolyenin parçalara ayrılmasının "dine küfür" olduğunu belirterek, klibin YouTube'dan kaldırılması için imza kampanyası başlattı. İnternet üzerinden başlatılan kampanyaya, Avustralya, Suudi Arabistan, Pakistan ve Bangladeş gibi birçok ülkeden yaklaşık 40 bin kişi imzasını attı.

Klipte bir antik Mısır prensesini canlandıran Perry, kendisi ile evlenmek isteyen erkekler arasından seçim yapmaya çalışıyor. Erkeklerin hediyelerinden memnun olmayan prenses, erkekleri parmaklarından çıkan şimşeklerle parçalara ayırıyor.

Parçalara ayrılan ilk erkeğin, Arapça "Allah" yazılı bir kolye taktığını gördüğünü belirten Iqbal, şikayetinde "Katy Perry (videoda Allah'a karşı olduğu görülen) inançlı birini ve Allah'ın ismini ateşe vererek, açıkça dine küfür ediyor" diye açıkladı.

Perry'nin yeni Albümü "Prism"da yer alan Dark Horse şarkısı, ABD Billboard'unda birinci sırada yer alıyor.



ABD'LI ŞARKICININ KLİBİNE MÜSLÜMANLAR'DAN TEPKİ

AMERİKALI şarkıcı, 29 yaşındaki Katy Perry'nin son şarkısı Dark Horse'a çektiği klip Müslümanlar tarafından büyük tepki topladı.

Amerika'nın en çok sevilen ve en çok dinlenen şarkıcılarından biri olan Katy Perry'nin yeni şarkısı Dark Horse'a çektiği klipteki detayın Müslüman bir Youtube kullanıcısı tarafından farkedilmesinden sonra imza kampanyası başlatıldı. Yeni klibi Dark Horse'da eski bir mısır prensesini canlandıran Katy Perry, klipte üzerinde Arapça 'Allah' yazılı kolyesi olan bir adamı kolyesi ile kuma çeviriyor.

İngiltere'de Bradford şehrinde oturan ve Müslüman olan Shazad Iqbal isimli bir kişi, yazdığı dilekçede klibin İslam'a ve Müslümanlar'a hakaret niteliğinde olduğunu savundu. Kısa sürede 40 bin Müslüman bu kampanyaya destek oldu. Tepkiler sonrası konuşan firma bunun hakaret olmadığını; özellikle Avusturalya, Suudi Arabistan ve Bangladeş'ten gelen tepkileri nasıl karşılayacaklarını bilemediklerini açıkladı.