24 Kasım 2024 Pazar / 23 CemaziyelEvvel 1446

'Etkin Felsefe Atölyesi: Bilgi Yolları' Selçuk'ta başladı

Namık Kemal Üniversitesi ve Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi işbirliği ile gerçekleştirilen 'Etkin Felsefe Atölyesi: Bilgi Yolları' isimli etkinlik kadim felsefenin otantik merkezlerinden biri olan İzmir/Selçuk'ta başladı.

7 Temmuz 2017 Cuma 07:00 - Güncelleme:
'Etkin Felsefe Atölyesi: Bilgi Yolları' Selçuk'ta başladı

TÜBİTAK’ın 2017 4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projesi kapsamında destek verdiği bir faaliyet olan "Etkin Felsefe Atölyesi: Bilgi Yolları", felsefeyle tanışmanın sıcaklığı ve zihni kışkırtan atmosferi ile katılımcılara, eğlenerek öğrenecekleri bir ortam sunuyor.

Etkin öğrenme metotları kullanılarak bilgi edinme yolları hakkında farkındalık oluşturmayı hedefleyen bir dizi etkinlikten oluşan felsefe kampı katılımcılara, eleştirel düşünme, sorgulayıcı analiz yapabilme ve argüman geliştirebilme yeteneği kazandırmayı amaçlıyor.

Proje koordinatörü ve yürütücüsü Namık Kemal Üniversitesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Özkan Öztürk, projede katılımcılara kuram-kanıt, mantık ve gerçek arasındaki ilişkiyi keşfettirmenin amaçlandığını vurguladı. Programın katılımcılara, doğru değerlendirme ve tutarlı akıl yürütme becerisi yanında, tarihin ve çağımızın temel problemleri karşısında felsefi bir bakış edindirmeyi öngördüğünü ekledi.

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Mitat Tekçam ise, bir eğitim programında uygulama ve deneyimleme faktörleri kuvvetli olduğunda, eğitimin insana dokunma ya da etki bırakma yüzdesinin de artacağını belirtti. Bu çerçevede "Etkin Felsefe Atölyesi: Bilgi Yolları" projesini oluştururken insanî tecrübe ve gündelik yaşam deneyimleri üzerine kurgulanan bir eğitim sürecinin odağa alındığını ifade etti. Zihinsel ve oyunsu süreçlerle bilgi üretiminin hedeflendiğini, yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatlarının öncelendiğini dile getirdi.

Projede, bilgi teorisine giriş, duyum, duygu, hafıza, hayal gücü, sezgi, akıl/muhakeme ve dil olarak belirlenen konu başlıkları, birbirini hiyerarşik olarak gerektirecek üç ardıl etkinlik şeklinde işleniyor. Bu etkinlikler, (i) Kavramdan Mottoya Felsefe, (ii) Mottodan Teoriye Felsefe, (iii) Teoriden Pratiğe Felsefe: Sokratik Diyaloglar başlıklarından oluşuyor. İlki yaratıcı dramanın imkanlarını kullanarak beyin fırtınası ve buluş yöntemi ile, ikincisi kavram haritaları oluşturma yöntemi ile, sonuncu etkinlikler ise Sokratik dialog yöntemi ile gerçekleştiriliyor.

Etkinliklerin sonunda yaygın etkisi yüksek ürünler almak hedefleniyor. Birinci tür etkinliklerin sonunda katılımcılar felsefî konularda kendi mottolarını üretmekte, ikincisiyle kavram haritaları ve kavram ağları inşa edilmekte, üçüncüsüyle de Sokratik diyaloglar yapılmaktadır. Etkinlikler kayıt altına alınmakta ve proje sonunda, öğrenci ürünlerinin bilgi ve bilgi edinme yolları konseptli bir metne dönüşmesi ve kitap olarak basılması planlanmaktadır. 

Yrd. Doç. Dr. Özkan Öztürk, projenin bilgi edinme yolları ile ilgili, esaslı bir epistemoloji çalışması olduğunu vurguladı. Projenin ikinci aşamasının ise, bilgiyi elde ettiğimiz alanlara yönelik olacağını söyledi. Projenin "Etkin Felsefe Atölyesi: Bilgi Alanları" başlıklı ikinci bölümde, etik, sanat, tarih, doğa ve insan bilimleri gibi alanlar hakkında uygulama ağırlıklı epistemoloji eğitimleri olacağını ve bunu önümüzdeki sene yapmayı planladıklarını  belirtti.

Katılımcıların bulduğu "Fels-Efes 2017" sloganıyla start verilen proje, Sokrates'in temel felsefe yapma yönteminden hareketle, felsefe eğitiminin bir kabı doldurmak değil, bir kıvılcımla ateş yakmak olduğunun altını çiziyor.