O zamanki adıyla Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile Kale Grubu arasında 2012’de imzalanan anlaşma ile yerli seyir füzesi SOM’a yerli jet motorunun imalatı için düğmeye basılmıştı.
Geçen yılki testlerde 38 bin RPM’e ulaşan 50 kilogram ağırlığındaki motorun ilerleyen dönemde Fransız TJ40’ların yerini alması planlanıyor.
KTJ3200, hem gemi hem de karadan deniz hedeflerine atılabilen Atmaca füzesinde de kullanılacak.
ATMACA Gemisavar Füzesi
Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyaçları kapsamında Roketsan Ana yükleniciliğinde, Aselsan ve ArMerKom işbirliğiyle geliştirilen Atmaca Gemisavar Füze Sistemi envanterde yer alan Harpoon Füze sisteminin yerini alacak.
Roketsan ile 2009 yılında yapılan sözleşme sonrasında Projede, Aselsan RF arayıcı başlığı, ArMerKom ise atış kontrol sistemi ile operatör konsollarının geliştirilmesinde görev yapıyor.
HARPOON Blok II sistemi özelliklerine sahip olması, hatta geliştirilecek teknolojik sistemler neticesinde daha üstün özelliklerde olması beklenen ATMACA’nın menzilinin ise 120 mil (190+ km) olması planlanıyor.
SOM füzesinde de kullanılan TR40 motorlarıyla güçlendirilen Atmaca füzesi ile ilk test atışlarını gerçekleştirildi.
İleriki dönemlerde Milli üretim Kale 3500 turbojet motorunu kullanması planlanmaktadır.
Atmaca füzesi ilk olarak Havelsan tarafından geliştirilen GENESİS Savaş Yönetim Sistemi ile donatılan Milgem Sınıfı Korvetler ile Gabya Sınıfı firkateynlerde kullanılacak.
Bunun yanında Harpoon füze sistemini kullanan diğer gemi ve denizaltılarında Atmaca füzesi ile donatılması hedefleniyor.
Atmaca, Türkiye’nin ilk deniz füzesi olma özelliğini de taşıyacak.
ATMACA füzesinin denizde asgari 190+km uzaklıktaki hedefleri vurabilecek.
Atmaca’nın yalnızca gemiden gemiye değil, gemiden karaya da fırlatılabilecek şekilde geliştiriliyor
ATMACA Füzesi savaş gemilerini ve diğer transport gemilerini vurmak için güdüm teknolojisini kullanacak ve donanmaya yeni bir saldırı sistemi kazandıracak.
Sistem tamamlanmasıyla beraber Milli savaş gemilerine entegre edilebilecek.
Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat (SOM)
SOM füzesi; hava savunma sistemlerinin etkili menziline girmeden hedeflerin büyük bir doğrulukla vurulmasını sağlayan ve durağan satıh hedeflerine ve hareketli su üstü hedeflere karşı etkin bir şekilde taarruz kabiliyeti bulunan uzun menzilli, havadan Satha atılan turbojet motorlu seyir füzesidir.
SOM-A ve SOM-B1 füzeleri, 2011 yılından itibaren TSK envanterinde yer almaktadır. Ardışık delici harp başlıklı SOM-B2 ve su üstü hareketli hedef vurma yeteneğine sahip veribağlı SOM-C1 ve SOM-C2 varyantlarının geliştirme çalışmaları devam etmektedir.
SOM-A Füzesi
Füze ağırlığı ~ 1350 lb.(620 kg)
SOM füze ailesinin geliştirilen ilk varyantıdır.
Yüksek patlayıcılı basınç - Parçacık etkili harp başlığı
Küresel Konumlama Sistemi(KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi ( ANS)
Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi (YRNS)
SOM-B1 Füzesi
SOM-A gibi yumuşak hedeflere taarruz için tasarlanmış olup; SOM-A füzesinden farklı olarak kızılötesi görüntüleyici (KÖG) arayıcıya sahiptir.
Füze ağırlığı ~ 1350 lb.(620 kg)
Yüksek patlayıcılı basınç - Parçacık etkili harp başlığı
Küresel Konumlama Sistemi(KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi ( ANS)
Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi (YRNS)
Kızılötesi Görüntülemeli Arayıcı
Otomatik Hedef Algılama (OHA)
SOM-B2 Füzesi
SOM-B2 füzesi sert beton hedeflerde etkinlik sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Bu nedenle, SOM-B2 füzesi; SOM-B1 füzesinden farklı olarak Ön Delici ve Ana Delici’den oluşan Ardışık Delici Harp Başlığı’na sahiptir.
Füze ağırlığı ~ 1450 lb.(660 kg)
Ardışık Delici Harp Başlığı
Küresel Konumlama Sistemi(KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi ( ANS)
Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi (YRNS)
Kızılötesi Görüntülemeli Arayıcı
Otomatik Hedef Algılama (OHA)
SOM-J Füzesi
SOM Silah Sistemi Ailesi’nin F-35 (JSF) Uçağı dahili silah istasyonuna uyumlu olarak geliştirilmiş bir üyesi olup, yoğun bir şekilde korunan hareketli su üstü ve sabit kara hedeflerine taarruz yeteneğine sahiptir.
Füze Ağırlığı ~1000 lb. (~500 kg)
Kısmi Delici Harp Başlığı
Küresel Konumlama Sistemi (KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi (ANS)
Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi (YRNS)
Kızılötesi Görüntülemeli Arayıcı Başlık
Ağ Destekli Mühimmat Kabiliyeti
Evrensel Silah Arayüzü Uyumluluğu
Yerde,Havada ve Atış Sonrası Görev Planlama Yeteneği
KTJ-3200 Turbojet Motoru
TÜBİTAK-SAGE tarafından geliştirilen ve Roketsan tarafından seri üretimi yapılan SOM Füzesinin, seri üretiminde kullanılacak olan Turbojet Motorun
ve motora ait alt sistemlerinin tasarımı, üretimi, testlerinin yapılması, teknoloji gösteriminin gerçekleştirilmesi, eğitim ve bakımı ile Teknik Veri Paketi (TVP) hazırlanmasını kapsayan
Turbojet Motor Geliştirilmesi Projesi” kapsamında, Kale Arge tarafından 2013 yılında geliştirime faaliyetlerine başlanan KTJ-3200 turbojet motoru.
Halihazırda SOM Füzesinin seri üretiminde kullanılan ve Fransa’dan tedarik edilen TR-40 Turbojet Motorunun yerini alacak.
Ayrıca yerli motor sayesinde SOM Füzesinde, menzil arttırımına da gidilebilecek.
Motor 50 kg ağırlığında
Kale grubu bu motoru SOM‘dan sonra, insansız hava araçlarında, drone veya gelecekte kullanılacak uçakların motorlarını oluşturmak için kullanmayı hedefliyor.
Üretilen bu motor aynı zamanda 50 kg ağırlığında. Turbojet için bakanlıktan 25 milyon dolar olarak verilen desteğin yanında, Kale grubu da 25 milyon dolar harcadı.
Kompakt tasarımı ile yüksek itki, düşük yakıt tüketimi ve farklı irtifa/hız şartlarında başlatılabilme özelliklerine sahiptir.
KTJ-3200 üstün özellikleri sayesinde, yapılacak bazı modifikasyonlarla farklı hava platformlarına adapte edilebilir.
Kompakt tasarımı ile yüksek itki, düşük yakıt tüketimi ve farklı irtifa/hız şartlarında başlatılabilme özelliklerine sahiptir.
Tamamen yerli imkanlarla özgün olarak geliştirilen KTJ-3200, özellikle seyir füzeleri ve hedef uçak gibi insansız platformlara yönelik kullanım için optimize edilmiş bir Turbojet Motor’dur.