Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) ev sahipliğinde, moda dünyasının lider isimlerini bir araya getiren 8. İstanbul Moda Konferansı ve 31.IAF Dünya Moda Kongresi, birçok ülkeden çok sayıda temsilcinin katılımı ile başladı. Avrupa’dan 12 marka Türkiye’de yeni işbirlikleri oluşturmak ve alım yapmak üzere konferansa geldi.
LOKOMOTİF SEKTÖR
Aralarında Brax, ZXY İnternational, Lady Style, Escales, Vith Magoge, Marcha Madrid, Rheinvalt, Belotex, Miroglio gibi markalarında bulunduğu alım gruplarının yıllık alım kapasiteleri 750 milyon doları geçiyor. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörü üretimde, istihdamda, katma değerde ve ihracatta Türkiye’nin lokomotif sektörü olmayı sürdürüyor. Geçen yıl 217 ülkeye ihracat yaptık. Ülkemize 18.7 milyar dolar döviz kazandırdık. Hazırgiyim ve tekstil sanayi olarak ülkemizin öncü sektörüyüz. Öte yandan üretici ülke pozisyonumuzun yanına organizatör ülke kimliğimizi ekleyeceğiz. Zorlu rekabet koşulları nedeniyle fiyat tutturamayıp içerde yapamadığımız üretimi yurt dışına taşıyacak, ihracatımızı bu yöntemle de artıracağız.”
5 YILDA TEKSTİLE BÜYÜK KATKI YAPACAK
Marka ve tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek ve katma değeri yüksek ihracat sağlamak amacıyla gerçekleştirilen The Core İstanbul’da, Türk moda endüstrisi dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla buluştu. Bu yıl 3. düzenlenen The Core İstanbul, 40 ülkeden 500’ün üzerinde satın alıcı grubu marka ve tasarımcılar ile buluşturdu. İHKİB Başkanı Tanrıverdi sadece The Core Istanbul ile 5 yıllık dönemde ihracata 500 milyon dolarlık ilave katkı sağlayacaklarını söyledi.