26 Nisan 2025 Cumartesi / 28 Sevval 1446

ETİK, Almanya ile online turizm yapacak

2013'ün ilk üç ayında Ege'nin düşen turist sayısını arttırmak için ETİK ve Kültür Turizm Bakanlığı atağa kalktı. Avrupa'nın en büyük tur operatörlerinden olan Urlaubstours yetkililerini İzmir'de ağırlayan ETİK, Alman sektör temsilcileriyle online hat kurdu. Hedef, online pazarlama ile düşen turist sayısına anında müdahale etmek.

İZMİR/STAR19 Nisan 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme:
ETİK, Almanya ile online turizm yapacak
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) öncülüğünde Kültür ve Turizm Bakanlığı Berlin Kültür Müşavirliği'nin katkılarıyla Avrupa'nın en büyük tur operatörlerinden olan Urlaubstours yetkilileri İzmir'de turizmcilerle bir araya geldi.

Ege'nin 2013 yılının ilk üç ayında geçen yıla oranla düşen turist sayısını yeniden tırmanışa geçirmek ve bölgenin turistik destinasyonunu tanıtmak amacıyla Ege Palas Otel'de düzenlenen toplantıya ETİK adına Başkan Yardımcısı Sevda Zorlu, Unister Travel Group Dış İlişkiler Direktörü, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü İş Konseyi Üyesi Gerd Hesselmann, Urlaubstours İdari Direktörü Gordon Kosa, Urlaubstours Türkiye Ürün Müdürü Cornelia Weger, Unister Travel Group Dış İlişkiler ve Seyahat Endüstrisi Müdürü Tobias Storch, Urlaubstours Türkiye Partneri Mastur Tourism Bölge Müdürü Tanju İçten, Kuşadası Otelciler ve Yatırımcılar Birliği (KODER) ve Çeşme Turistik Otelciler Derneği (ÇEŞTOB) yetkilileri ile sektör temsilcileri katıldı.

ONLİNE TUR PAKETLERİNDE HER YIL YÜZDE 30'LUK ARTIŞ
Ege destinasyonunun sahip olduğu potansiyellerinin geliştirilmesine yönelik düzenlenen toplantıda, özellikle 3'üncü yaş turizminin gelişimine temel oluşturacak ve yüksek sezon dışındaki dönem için online pazarlama ve uygun alternatiflerin değerlendirmesi yapıldı. ETİK'in öncülüğünde ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Berlin Kültür Müşavirliği işbirliği ile Berlin'den gelen Urlaubstours yetkilileri, gerçekleştirdikleri sunumlar ile online tur paketleri hakkında katılımcıları bilgilendirdi. Unister Travel Group Dış İlişkiler Direktörü, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü İş Konseyi Üyesi Gerd Hesselmann, Türkiye'ye yönelik online tur paketlerinde her sene yüzde 30 civarında artış olduğunu, bu yılki hedef sayının 5 bin civarında beklendiğini söyledi. Hesselmann, İzmir'in sahip olduğu dinamiklerini verimli kullanabilmesi ve EXPO adayı kentin uluslar arası kulvarda sesini daha çok duyurabilmesi adına benzer toplantıların son derece önemli olduğunu vurguladı.

EXPO'YA KATKI
ETİK Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ege Palas Otel Genel Müdürü Sevda Zorlu, bölgeye ziyaretçi çekebilmenin en önemli yolunun tur operatörleri ile yapılacak ikili görüşmeler olduğunu vurguladı. Zorlu, "Bölgeye daha fazla turist çekebilmek için büyük tur operatörleriyle ikili ilişkilerin kurulmasının en etkili yöntem olduğuna inanmaktayız. Bu hedefimize SunExpress'in direkt uçuşunun olduğu Almanya ile başladık. Almanya'nın en büyük tur operatörlerinden Unister Travel Group çatısı altındaki Urlaubstours yetkililerini İzmir'e davet ederek, bölgenin tanıtımı ve EXPO tanıtımı adına güzel bir adım attık. Toplantının sektör yöneticilerine aydınlatıcı ve faydalı olacağı inancındayız" dedi.