Batman Emniyet Müdürlüğü 155 Polis İmdat hattına yapılan ihbarların sayısı her geçen gün artıyor. Vatandaşların polisi güvenilir bulma düzeylerinin göstergesi olan 155 Polis İmdat hattına gelen çağrıların bazıları ise hem güldürüyor, hem düşündürüyor. Bunlar içinden ‘Ambulans gönderir misiniz’ diyen de oluyor, ‘Elektriğim kesildi, DEDAŞ cevap vermiyor siz arayabilir misiniz?’ diyen de oluyor.
Emniyet Müdürü Hasan Ali Okan, vatandaşların 155 Polis İmdat hattını gönül rahatlığıyla ve güvenle arayabileceklerini belirterek, diğer konular ile ilgili telefonların ise ilgili kurumlara yapılması çağrısında bulundu.
Okan, Emniyet Müdürlüğü Haber Merkezi 155 Polis İmdat Telefonlarını 10 ayda 12 bin 379 kişinin aradığını belirterek, bunların 11 bin 341 asıllı, bin 38 asılsız çağrı olduğunu kaydetti.
Aylık ortalama olarak bin 200 çağrıya cevap veren polis memurlarını en çok yoran ise, emniyet ile ilgili olmayan gelen telefonlar.
ASILSIZ İHBARLAR MOTİVASYONU BOZUYOR
Emniyet Müdürü Okan, Haber Merkezi’ne gelen ihbar sayısındaki artışı, vatandaşın polise olan güveninin artmasına bağlayarak, “Vatandaşın polise olan güveni tam, çünkü yapılan her asıllı veya asılsız ihbarın değerlendirildiğini görüyor. Bizim için gelen her ihbar çok önemli, çünkü yaşanabilecek bir olayın önüne erken geçmiş oluyoruz.” dedi.
Okan, vatandaşların hiç çekinmeden ve korkmadan 155 Polis İmdat Hattı’nı arayabileceklerini belirterek, “155 hattına yapılan ihbarların hepsi gizli tutulmaktadır. Kesinlikle isim açıklanamaz. Bu yönden vatandaşlarımız hiç çekinmeden bizleri arasınlar, bilgilendirsinler. Bize gelen her ihbarı titizlikle inceliyoruz, üzerine gidiyoruz. Aynı zamanda bizlere gelen asılsız ihbarlara da ekipler sevk ediliyor. Ekiplerimiz belirtilen yere gittiği zaman bir şey olmadığını görünce motivasyonları bozuluyor.” ifadesini kullandı.
ALO POLİS, KEREMKE
Batman Emniyet Müdürlüğü '155 Polis İmdat (Hawar)' hattına gelen ihbarların çoğunun Kürtçe olması nedeniyle Kürtçe bilen polislerin görev yaptığı bildirildi.