11 Aralık 2024 Çarşamba / 10 CemaziyelAhir 1446

4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı'na doğru

4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı, 19-22 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek.

AA11 Eylül 2013 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı'na doğru
Antalya Ticaret Borsası (ATB) tarafından Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin (TOBB) desteğiyle düzenlenecek 4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı'yla ilgili Ramada Otel'de basın toplantısı düzenlendi.
Türkiye Esnaf ve Sanatkarlarları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, toplantıda yaptığı konuşmada, fuarın yöresel ürünlerin değer bulmasında büyük katkıları olacağını söyledi. Antalya bölgesinin ülke ekonomisine ciddi katkı sağladığını vurgulayan Palandöken, şöyle konuştu:
"Ülkemizin dört bir yanında 'keşke olmasın' dediğimiz, bir tarafta savaş diğer tarafta rejim değişiklikleri yaşanıyor. Buna rağmen ülkemizin büyüme trendinin devam etmesi lazım. Hepimizin sağlıklı bir şekilde büyüyen ekonomi içinde pay alması çok önemli. Bu olaylar olmasaydı, gelir dağılımında hepimizin payı biraz daha artacaktı. Umarım ülkenin etrafındaki her ülkenin kalkınma dönemlerine rast gelen bu olumsuzluklar önümüzdeki süreçte bertaraf edilerek, ülkeler barış içinde yaşamaya devam eder."
Köylünün, çiftçinin ürettiği birçok yöresel damak tadını başkalarıyla paylaşmanın mutluluğunu ilk olarak pazarlarda, yöresel ürünlerin satılmasıyla başladığını anlatan Palandöken, "Bugün bu ürünlerimiz ihraç noktasına ulaştı.
Fuarların yapılması 81 ilin hasılatlarının birleştirilmesini sağladı. Coğrafi işaretler bölgesel ürünlerin tanıtılması ve tüketiciye sunulması için çok önemli" dedi.
Palandöken, bölgesel ürünlerin sağlıklı bir şekilde tüketiciye ulaştırılmasının önemli olduğunu belirterek, özellikle okulların açılmasıyla bu ürünlerin çocuklar tarafından tüketilmesinin ailelerce sağlanılması gerektiğini
dile getirdi.Palandöken, "Bundan sonraki yıllarda kendi öz ürünlerimizi ortaya çıkararak yurt dışındaki vatandaşlarımızın, hatta diğer ülke insanlarının
kullanımına sunmalıyız. Sadece Almanya'da 3 milyon Türk yaşıyor. Türk mallarının ordaki değeri önemli" diye konuştu.

-Coğrafi işareti bulunan malların 50 milyar dolarlık ticaret hacmi varATB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır ise 4 yıldan bu yana düzenlenen. fuarlarda Anadolu'nun eşsiz el emeği, göz nuru ve damak tadı ürünleri bir araya getirdiklerini söyledi. Kıyıda köşede kalmış el emeklerinin tanınırlığını artırmayı, coğrafi işaret ve tescil ile ürünlerin hakkını, hukukunu koruyarak ekonomiye kazandırmayı amaçladıklarını vurgulayan Çandır, ayrıca birlikte hareket etmenin gücünden
yararlanmayı, yerli ve yabancı misafirlere Anadolu'nun yöresel hazinelerini tanıştırmayı amaçladıklarını kaydetti.
Coğrafi işarete konu malların dünyada 50 milyar dolarlık ticaret hacmi bulunduğunu ve her geçen yıl bu hacmin arttığına işaret eden Çandır, "Avrupa Birliği'nde yaklaşık 2 bin yöresel ürün koruma altındadır ve üreticiler için 20
milyar dolar, parakendeciler içinse 28 milyar dolarlık bir ciro söz konusu. AB'de doğrudan bu alanda 300 bin kişi istihdam edilmekte, üretimin ortalama yüzde 30'u
ihraç edilmektedir" dedi. Türkiye'nin son derece zengin yöresel ürün potansiyelini barındırmasına rağmen 99'u tarım gıda, 58'i el sanatları, canlı hayvan, doğal kaynak kökenli olmak üzere 171 coğrafi işareti bulunduğuna dikkati çeken Çandır, 224 konunun da değerlendirme aşamasında olduğunu ifade etti. Çandır, 100 bin metrekare alanda yapılacak fuara 300'ün üzerinde firmanın katılmasının beklendiğini anlatarak, "Ücretsiz olacak fuara halkın yoğun katılımını bekliyoruz. Okullarımız açılıyor. Velilerimiz, çocukların beslenme çantalarına yöresel ürünleri koysunlar. Hem üreticilerimize destek vermiş hem de çocuklarımızı sağlıklı yetiştirmiş olurlar" diye konuştu.
Çandır, dünyanın önemli merkezlerinde yöresel ürünlerin satıldığı mağazalar açmak için çalışma yaptıklarını bildirdi.Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Osman Budak da Türkiye'de sermayenin, büyük küçük çelişkisi yaşadığını ifade etti.
Büyük sermayenin yurt dışında pazar arayacağına Türkiye'de her alana saldırdığını savunan Budak, "Bu ortamda kırsalda köylülerin, kentlerde esnafın yaşaması için geleneksel yöresel ürünler en önemli çarelerden biridir. Özellikle
Antalya'da esnafımız turiste tişört, çanta satmak için yarışıyor. Oysa yöresel ürünler hem kırsal kalkınma hem de esnaf için bir çözüm olabilir" diye konuştu.
Toplantıya Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Abdullah Sevimçok ile organizasyonda yer alan kurum ve kuruluşların temsilcileri de katıldı.