Bu hafta vizyona giren Doğmamış - Still/Born korku türünün nasıl evrensel olabildiğini bize kanıtlayan bir film. Bu Amerikan yapımı filmde bizde halk dilinde 40 basması diye bilinen lohusalık depresyonu filmin odağında...
Meslek sinema eleştirmenliği olunca nefret etseniz de korku filmlerini seyretmekten kurtulamıyorsunuz. Üstelik bu hafta vizyona giren Doğmamış - Still/Born gibi başarılı bir korku filmi söz konusu olunca bu rahatsızlık daha da artıyor. Neyse biz seyrederken işkence çektiğimiz bu korku filminin konusuyla ilgili birkaç kelam edelim. Doğmamış’ta ikizlere hamile olan Mary ile tanışıyoruz. Doğum sırasında ilk bebeği sorunsuzca dünyaya getiren Mary’nin diğer çocuğu ölü doğar. Mary ve kocası Jack büyük üzüntü duysalar da doğan bebekleri Adam ile evlerine dönerler. Jack başarılı bir iş adamıdır. Mesleğinde adım adım yükselirken yeni bir ev almış ve aile evlerinde ilk günlerini geçirmeye başlamıştır. Her şey iyi giderken Mary bebeğin odasında bulunan bebek telsizinden garip sesler duymaya başlar. Bunu Jack’le paylaşır. Jack bu garip durumu karısının kaybettiği ikizin üzüntüsüne ve bebeğin ihtiyaçları yüzünden yorulmasına bağlasa da onu bir psikoloğa götürür. Mary doktorun verdiği ilaçları kullanır fakat tedirginlik hissi devam eder. Jack iş seyahatine çıkmak zorundadır. Yalnız kalan bebek ve Mary daha korkunç tecrübeler yaşamaya başlar. Bir gün durup dururken bebeğin odasının camları patlar. Gelen polisler bunun sebebini bulamazlar. Mary olayın kaydını seyrederken videoda belli belirsiz bir kadının yüzünü görür. Daha sonra bu garip hayalet bebek ile Mary’e musallat olur. Filmin finalini yazmayalım... Aslında konu biz Türkler’in geleneklerinde olan bir öykü. Asya steplerinde yaşarken yeni doğum yapmış kadınlara musallat olan kötü ruhlardan bahsedilir. Bizde Al Basması, Kırk Basması gibi adlandırılan bu durum, insanların korkuları söz konusu olduğunda nasıl evrensel hikayelere dönüştüğünü kanıtlıyor. Türk sinemasındaki korku türünün geliştiğini söylesek de, bakın bu konuda bizim sinemacılarımız halk hikayelerimizde bulunan hangi öcüleri kaçırmışlar...
Albastı: Kara Albastı ciddi ve ağırbaşlı bir ruhtur. Sarı Albastı ise doğum yapan kadının ve çocuğunun ciğerini söküp suya atar. Hoca’nın veya Baksı’nın (Şaman’ın) okumasıyla gider. Dış görünümü sarışın bir kadın suretindedir. Bazen keçi veya tilki suretlerine de girer.
Alkarısı: Albastı gibi cezbedici değildir. Uzun boylu, uzun parmaklı, uzun tırnaklı, çok çirkin ve iğrenç bir suratlı, bedeni yağlı, uzun ve siyah saçlı olarak tasvir edilir. Lohusaların ve yeni doğan çocukların ciğerlerini yiyerek beslendiklerine inanılır.
Ne garip ki bizdeki Albastı gibi Doğmamış filmindeki hayalet de bir sarışın kadın siluetinde. Bizim hikayelerimizden etkilenerek mi çektiler filmi bilinmez ama bizim kültürümüzde olan bir inanışın Amerikan versiyonunu seyrediyoruz sinemalarda bu hafta. Filmin yönetmeni Brandon Christensen’in ilk uzun metraj filmi. Daha önce kısa filmleri ve bir kaç televizyon dizisi olan yönetmen bir ilk deneme olarak başarılı bir iş çıkarmış. Hem korku türünün klişelerini kullanmış hem de olayı fazla abartmamış. Bütün o hayalet görüntülerine rağmen doğum yapan Mary’nin psikolojik problemlerinin bu olaylara sebep olabileceği hissini devam ettirmiş. Filmin finalinde alışık olduğumuz bir kılçık atmış bize ama yine de gerçeklik boyutuna zarar vermemiş. Tabii filmin en başarılı ismi ve bu kadar gerçekçi, korkutucu olmasının sebebi Mary’i canlandıran Christie Burke. Korku türüne uyan çılgın bakışlar ve hem güzel hem de karanlık bir fizik. Bu filmi seyrederseniz korkacağınız kesin...
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: Still / Born Yönetmen: Brandon Christensen
Senarist: Brandon Christensen, Colin Minihan
Oynayanlar:Christie Burke, Jesse Moss, Rebecca Olson, Jenn Griffin
Yapım: 2017, Kanada, 87 Dak.
VİZYONDAKİLER
Fakir: Bir Hint Fakirinin Olağanüstü Yolculuğu
Hindistan’da Racastan sokaklarında yaşayan genç Hint Fakiri Aja, babasını bulmak için Fransa’ya gider ancak işler planladığı gibi gitmez. Tuhaf bir taksi yolculuğun sonunda kendini şehir dışında, üstelik Marie’ya sırılsıklam aşık olmuş bir şekilde bulur.
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: Extraordinary Journey of the Fakir
Yönetmen: Ken Scott
Senarist: Luc Bossi
Oynayanlar: Dhanush, Gerard Jugnot, Berenice Bejo, Erin Moriarty
Yapım: 2018, Fransa, ABD, Hindisten, 92 Dak.
Yakalandın
Beş arkadaş, her yıl bir ay boyunca, ilkokul birinci sınıftan beri oynadıkları elim sende oyunu için kolları sıvarlar. Bu yıl oyun, hiç yenilmemiş olan bir arkadaşlarının düğününe denk gelir. Bu da onu nihayet kolay bir hedef haline getirecektir. Ama o, arkadaşlarına karşı hazırlıklıdır.
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: Tag
Yönetmen: Jeff Tomsic
Senarist: Rob McKittrick
Oynayanlar: Ed Helms, Jake Johnson, Annabelle Wallis, Hannibal Buress
Yapım: 2018, ABD, 100 Dak.
Sessiz Ol
Murat ve Aslı gece vakti bilmedikleri bir odada elleri bağlı şekilde uyanırlar. Evden kurtulma çabalarında ev sahibi Suzan’ın birçok kötü sürprizi ile karşılaşırlar. Bu kaçış mücadeleleri sırasında her odada yaşanan dehşet dolu dakikalara maruz kalan Murat ve Aslı hayatta kalabilecekler midir?
FİLMİN KÜNYESİ
Yönetmen: Samet Çakırtaş
Senarist: Serkan Ertem
Oynayanlar: Akın Ayvaz, Şengül Kaya, Cansel Aydos, Hakan Tolga Polat
Yapım: 2018, Türkiye, 79 Dak.
T.İ.M
Özel kuvvetlerde yüzbaşı olarak görev yapan Serdar Yıldırım, düzenlenen hain bir pusu sonucunda 16 silah arkadaşını kaybeder. Verilen gizli bir görevi kabul eden Serdar Yıldırım, T.İ.M ile birlikte şehit olan silah arkadaşları, aileleri ve ülkeleri için çetin bir mücadeleye girer.
FİLMİN KÜNYESİ
Yönetmen: Onur Yiğit
Senarist: Serdar Atacan, Emre Uzun,
Barış Cansağır
Oynayanlar: Serdar Atacan, Emre Uzun, Barış Can Sağır, Hatice Kalit
Yapım: 2018, Türkiye