Bu hafta vizyona giren Karabasan-Slumber uyuyan insanları ziyaret eden kötü bir ruhu ve yaşananları anlatıyor. Filmin başlangıcındaki ‘Gerçek hikayelere dayanmaktadır’ ifadesi ise bizi iyice korkutuyor...
Kaderin cilvesi işte, mesleğiniz sinema eleştirmeni olacak ama siz korku filmi seyredemeyeceksiniz. Çocukluğumdan beri korku filmine gitmekten hoşlanmam. Bu hafta vizyona giren o kadar iyi film arasından Karabasan-Slumber’ı seçmemin sebebi ise başyapıt olması değil tabii. Tam tersine seyrettiğim korku filmleri içerisinde neredeyse ilk 10’a bile girmez. Ama beni yine de korkuttu. Bunun en büyük sebebi ise filmin başlangıcında yazan, hikayenin bir takım gerçeklere dayandığı ibaresiydi. Zaten onun için bu filmi yazmaya karar verdim. Korku sinemasının en büyük pazarlama stratejisi bu tür iddialardır. Böyle olduğunu bilsek de bunların içinde hiç gerçeklik payı yok mu? İçten içe bu soru bile o ifadenin amacına ulaştığının kanıtı. Hele benim gibi gizliden olsa bile bu tür şeylere hafiften inanan bir insansanız...
Sonuçta bu vatanın bir evladıyım. Bizim kültürümüzdeki cin hikayeleriyle büyümüş bir nesiliz. Bırakın hikayeleri, Abdurrahman Dilipak gibi bir yazarla bunu ciddi ciddi tartıştığımız vardır. Onun cin hikayelerini kendim dinledim. Her ne kadar ona itiraz ettimse de etkisi ortada. Bu filmde de uyku sırasında bir aileye musallat olan kötü bir ruh var. Başrolde Nikita filmi ve Tv dizilerinden hatırlayacağınız Meggie Q oynuyor. Aksiyon filmlerinin bu güzel ve egzantrik yıldızı bu sefer bir uyku doktorunu canlandırıyor.
Filmin hikayesini kısaca anlatalım, bir gece vakti gizemli bir şekilde ölen küçük erkek kardeşinin ölümünü atlatamamış Alice Arnolds uyku problemi olan travmalı bir ailenin rutin muayenesini yapar. Alice bütün aileyi hastanede tutarak uykularını gözlemler ama uykudaki baba tarafından saldırıya uğrar. Baba tutuklanır ve ailenin uyku problemlerine sebep olmaktan dolayı suçlanır. Ancak baba hapse atılınca, ailenin problemleri giderek daha kötü bir hal alır. Alice, bilimsel gerçeklerden vazgeçerek ailenin, zayıf kişilerden uykudayken beslenen ve the Night Hag olarak bilinen parazit bir şeytan tarafından terörize edildiğine inanmak zorunda kalır. Bu karanlık ruhu defetmek için Alice, önce kendi kabuslarına girmeli ve çocukluğundaki şeytanlarla yüzleşmelidir.
GERÇEKLİK HİSSİ VERDİ
Filmin başlarında uyku merkezinde geçen sahnelere dikkat. Bütün o bilim gerçekliğinin, uykuları kameralarla gözlenen ailenin ve tabii bu kontrolden dolayı içi rahat olan izleyicinin işler çığırından çıktıktan sonraki paniği başka bir durum. Korku filmi seyrederken filmde yapılan abartı sahneler aslında izleyiciyi o korkudan korur. Psikolojik olarak iyi bir korku sineması sizin içinizdeki endişeleri yakalar ve size karşı kullanır. İşte bu uyku merkezindeki sahneler aynen bunu başarıyor. Yönetmen Jonathan Hopkins’in ilk uzun metraj filmi bu. Zaten bu ilk filmin tecrübesizliğini yapımda hissediyorsunuz. Onun için ilk film tecrübesizliğini geçersek bazı sahnelerdeki gerçeklik hissi adına yeni filmlerini bekleyeceğim Jonathan Hopkins’in. Ayrıca korku filmlerinde çocuk kullanımına hep karşıydım. Biliyorum çocuklar için set ortamı zaten daha steril filmden. Ama yine de bu endişeyi duyuyorum. Size iyi korkmalar...
Korku filmindeki abartı sahneler aslında izleyiciyi korur. Ama Karabasan-Slumber’de yer alan uyku merkezindeki sahneler, içinizdeki endişeleri yakalayarak size karşı kullanıyor.
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: Slumber
Yönetmen:
Jonathan Hopkins
Senarist:
Richard Hobley
Oynayanlar:
Maggie Q, Will Kemp, Sylvester McCoy, William Hope
Yapım: 2017, ABD, 84 Dk.
VİZYONDAKİLER
Loving Vincent
Film, ünlü ressam Vincent Van Gogh’un ilgi çekici hayat hikâyesini ve gizemli ölümünü ressamın tablolarını bir araya getirerek anlatıyor. Filmdeki 65 bin karenin her biri 125 yağlı boya ressamı tarafından Van Gogh üslubuyla çizildi.
FİLMİN KÜNYESİ
Yönetmen: Dorota Kobiela, Hugh Welchman
Senarist: Dorota Kobiela, Hugh Welchman
Oynayanlar: Douglas Booth, Jerome Flynn, Robert Gulaczyk, Helen McCrory
Yapım: 2017, İngiltere, Polonya, 94 Dk.
Kalp Atışı Dakikada 120
ACT-UP Paris, AIDS’e karşı kunulan sivil örgütlerden biri. Nathan Sean, Sophie ve Jeremie liderliğindeki bu epidemiye karşı ilaç şirketlerinin çıkarcılığıyla savaşan gruba yeni katılanlardan. ACT-UP ile mücadelesi O’nun için her şeyi değiştirecek.
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: 120 Beats Per Minute
Yönetmen: Robin Campillo
Senarist: Robin Campillo
Oynayanlar: Nahuel Perez Biscayart, Arnaud Valois, Adele Haenel, Antoine Reinartz
Yapım: 2017, Fransa, 140 Dk.
Muhteşem Showman
The Greatest Showman, gösteri dünyasının doğuşunu ve hayaller gerçekleştiğinde hissettiklerimizi kutlayan, cesur bir müzikal. P. T. Barnum’dan esinlenilen filmde dünya çapında sansasyona sebep bir gösteriyi yapan vizyonerin öyküsünü anlatıyor.
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: The Greatest Showman
Yönetmen: Michael Gracey
Senarist: Jenny Bicks
Oynayanlar: Hugh Jackman, Zac Efron, Michelle Williams, Rebecca Ferguson
Yapım: 2017, ABD, 105 Dk.
Jumanji: Vahşi Orman
Dört sıra dışı arkadaş bir video konsol oyunu bulur. Daha önce kimse bu oyunun adını duymamıştır. Heyecanla oyunu oynamaya başlayan dört ergen kendilerini vahşi bir ormanda avatarların bedenlerinin içinde bulur. Kısa bir süre sonra Jumanji ile oynadıklarını düşünen çocuklar, oyunun içinde hapsolmamak için hayatların macerasını yaşamak zorundadırlar.
FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: Jumanji: Welcome to the Jungle
Yönetmen: Jake Kasdan Senarist: Chris McKenna Oynayanlar: Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart Yapım: 2017, ABD, 119 Dk.
Parayı Bulduk
Kumarhane müdürü Nermin çok akıllı ve oldukça zeki bir kadındır. Türkiye’de kumar oynatmanın yasak olduğunu bildiği için olası polis baskınlarına karşı önlem olarak kumarhaneye film seti havasını vermiş ve mekânı o şekilde düzenletmiştir. Bir süre sonra hayatını figüranlık yaparak kazanan Artist Kemal orayı gerçek bir film seti sanarak işe başlar. Artist Kemal’in gelişiyle kumarhanede yaşanan olaylar tam bir komediye dönüşür.
FİLMİN KÜNYESİ
Yönetmen: İhsan Taş Senarist: İhsan Taş
Oynayanlar: Ersin Korkut, Alay Cihan, Gülsüm Alkan,
Metin Yıldırım Yapım: 2017, Türkiye