ASELSAN’ın IDEF 2017 öncesinde yayınladığı basın bilgilendirme dosyasında yer alan bilgilere göre sistemin temel işlevi, su üstü gemisine atılan torpidoya karşı, gemiye yeterli reaksiyon süresi sağlamak ve torpidonun uzun mesafeden tespitini müteakip aldatma/karıştırma yaparak bertaraf etmek.
HIZIR sistemi;
Torpido Tespit Dizini,
Çekili Dekoy,
Vinç Sistemi,
Pnömatik Lançerler,
Sarfedilebilir Dekoylar,
Sergileme ve Kontrol Birimleri,
Elektronik Kabinet bileşenlerinden oluşuyor.
Sistem, Torpido Tespit Dizininin sahip olduğu triplet (üçüz) hidrofon yapısı ile iskele/sancak belirsizliğini, gemi manevrasına gerek duymadan anında çözen gelişmiş tespit, sınıflandırma ve konumlandırma algoritmalarıyla donatılmış. Geminin arkasında yedeklenen Torpido Tespit Dizini tarafından alınan akustik sinyaller, Elektronik Kabinette koşan yazılımlar tarafından işlenerek, tehdit torpido için tespit, takip, konumlandırma ve sınıflandırma işlemlerini gerçekleştiriyor. Sistem tarafından torpido tespitinin olması durumunda, en uygun karşı tedbir taktiği operatöre öneriliyor. Bu taktik, Çekili Dekoy çalışma parametreleri ile Sarfedilebilir Dekoy döküş paternleri ve gemi manevralarını içeren adımlardan oluşuyor.
Çekili Dekoy, torpidonun gemi ile temasını kesecek şekilde geniş bantlı akustik sinyal üretiyor. Lançerlerden fırlatılan Sarfedilebilir Dekoylar ise, karıştırıcı modunda geniş bantlı akustik gürültü üreterek torpido ile geminin temasını keserken aldatıcı modunda ise su üstü gemisinin akustik karakteristiğini taklit ederek torpidoyu kendi üzerine çekiyor.
HIZIR Sistemi’nin MİLGEM ve LHD gemilerine entegre edilme çalışmalarına devam ediliyor. Kaynak: MSI Dergisi