19 Aralık 2024 Perşembe / 18 CemaziyelAhir 1446

Siber saldırıya karşı sigorta dönemi

Dünyada her saniye 18 kişinin siber saldırıya maruz kalması ve bunun sonucunda da finansal kayıpların ortaya çıkması, sigortacıları da bu alana yönellti.

YAŞAR KIZILBAĞ7 Temmuz 2016 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
Siber saldırıya karşı sigorta dönemi

Vatandaşlar tarafından henüz pek bilinmese de siber saldırıların sonuçları karşısında sigortalı artık güvence altına alınabiliyor. Yakın bir zamanda Türkiye pazarına sunulan bu sigorta ürünü hakkında bilgi veren Doğan Sigorta Brokerliği AŞ. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Selcen Gür siber saldırıların boyutlarının büyük olduğunu söyledi. Gür “ABD de 2014 yılında 40 milyon insanın kişisel bilgileri hacker’lar tarafından çalınmış. FBI Başkanı’na göre dünyada 2 türlü şirket var: ‘Hack edilmiş olanlar ve hack edilecek olanlar.’ Siber risklerin küresel ekonomiye olan yıllık tahmini maliyeti 445 milyar dolar”dedi.

BİLİNÇLENMEDİK

Gür, sigorta müşterileri tarafından pek bilinmeyen ürünler arasında siber saldırı sigortasının yanı sıra adam kaçırma sigortası, eğitim giderleri sigortası ve kâr kaybı sigortası gibi ürünler olduğunu da anlattı. Doğan Sigorta olarak 35 yıllık bir şirket olduklarını da anlatan Gür, bugüne kadar Sinpaş, Onur Air, Genel Havacılık, Ülker ve Turkcell gibi şirketlere hizmet verdiklerini belirterek “Gelecekte seyahat, sağlık sigortası, araç, cep telefonu sigortası gibi alanlarda da olmak istiyoruz” dedi. Gür, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) otomatik katılımın sektöre cidd ibir katkı sağlayacağını da belirtti. Türkiye’de hala sigorta bilincinin yerleşmediğinden de yakınan Gür “Biz sigortayı bakkaldan un, şeker veya yağ alır gibi alıyoruz” dedi. Selcen Gür, Güneydoğu illerinde terörden dolayı sigorta yapılamadığını da belirtti.

Hasar fotoğrafı  yerine vesikalık!

Doğan Sigorta Brokerliği AŞ. olarak müşteri ile sigorta şirketi arasında aracı olduklarını ve en iyi teklifi müşterileri adına sağladıklarını anlatan Selcen Gür ilginç bir de anısını paylaştı. Gür “Birgün hasar servisimizi bir müşterimiz aradı. Kaza yapmıştı ve oldukça panik olmuştu. Bizim arkadaşlarımız da fotoğrafını çekip göndermelerini rica ettiler. Biz aracın resmini bekliyorduk tabii, bir de baktık ki müşterimiz kendi fotoğrafını çekip göndermiş” dedi.